Vruchtgebruik en opnieuw samenwonen

sossa
Topic Starter

Vruchtgebruik en opnieuw samenwonen

#1 , 11 nov 2015 10:09

Mijn vriendin heeft het vruchtgebruik als langst levende uit een huwlijk, ik zelf wil met haar gaan samen wonen en haar ten laste nemen aangezien ze werkloos is

de vraagstelling nu is

kunnen de kinderen uit een vorig huwlijk van haar man 'de blote eigenaars' dit verhinderen of haar uit het huis zetten? de band is inmiddels zodanig verzuurd dat ze elke fout die we maken tegen ons gaan gebruiken

alvast bedankt voor u aandacht :!:

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 11 nov 2015 10:24

De blote eigenaars zijn dus niet haar kinderen. Zij kunnen evenwel het vruchtgebruik niet betwisten zodat zij levenslang zelf kan blijven wonen. Weet wel dat dit vruchtgebruik niet overdraagbaar is naar u.
Jullie kunnen gaan samenwonen zoals jullie willen. Feitelijk of wettelijk samenwonen, trouwen. Bij trouwen en wettelijk samenwonen is er een gezamenlijke belastingaangifte. 'Ten laste' nemen is afhankelijk van haar vergoeding.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

sossa
Topic Starter

#3 , 24 nov 2015 13:10

mijn vriendin is werkloos en geen inkomen of uitkering, ik heb werk en wil haar ten laste nemen, dit heeft toch geen invloed op haar vruchtgebruik?

dank u voor reacties

Reclame

duma

#4 , 24 nov 2015 13:40

Neen, niets van al dat heeft een invloed op haar vruchtgebruik.

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”