Beschuldigd van heling en witwassing

Gforce1984
Topic Starter

Beschuldigd van heling en witwassing

#1 , 08 jul 2015 06:08

Hallo
ik kom hier met mijn vraag omdat ik niet zou weten waar anders terecht te kunnen.
Het betreft een erfenis van 28 jaar geleden vandaar dat ik denk dat dit de juiste rubriek is.

Er is tegen mij en mijn vader klacht ingediend door zijn broer voor diefstal van een erfenis. Mijn vader heeft op het sterfbed van zijn vader gouden ringen gekregen voor mij ( ik was toen 2j oud ofzo ) en hij moest mij die geven als ik oud genoeg was. Deze hebben jaren in een kluis gezeten in de bank. ik heb deze dan vorig jaar gekregen en heb deze dan ook in een kluis gestopt samen met wat ander gerief zoals mijn geboortebandjes en een ketting in goud die ik zelf gekocht heb enzo. Vorige maand kreeg ik ineens een brief van de bank dat mijn kluis geblokkeerd is en dat ik er niet meer in mocht. Ik moest voor info bellen naar een agente maar deze was eerst niet te bereiken en dan belde ze me zelf op met als uitleg dat ze mij niets mag zeggen dat het onderzoek nog loopt. k heb gevraagd wat de bewijzen tegen mij maar ik kreeg geen antwoord.
Vorige week zijn ze dan een huiszoeking komen doen. Ik heb me nog nooit zo geschaamd en vernederd gevoeld. ze hebben niets gevonden en vrijdag heb ik moeten de kluis open doen of ze braken hem open met de slotenmaker zeiden ze. ze namen alles mee exclusief mijn geboortebandjes. deze konden er niet bijhoren dus die kreeg ik mee naar huis.
Terug heb ik gevraagd wat er nu juist aan de hand is maar weer kreeg ik vage uitleg en heb ik niets van bewijs kunnen horen of zien.

Mijn vragen zijn de volgende.
1) kunnen ze mij wat doen? ik was minderjarig(2j) toen alles gebeurd is.
2) Mag dit zomaar? want er moet toch hard bewijs zijn tegen ze zo ver gaan als dingen in beslag nemen en drigen open te breken.
3) wat moet ik zeggen bij mijn verklaring. want ik vermoed dat er bijna geen bewijs is en dat ik als ik mijn verklaring afleg mijzelf meer in de problemen ga brengen dan dat ik zwijg.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 08 jul 2015 12:21

Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat deze hele heisa slechts om een enkele gouden ringen zou gaan die een grootvader cadeau heeft gedaan aan zijn kleinkind.
Kado's mogen nog steeds worden gegeven en ook 28 jaar geleden was dat zo.
Iets vertelt me dat de huiszoeking wegens een andere reden plaatsvond.
Ik moet nog de eerste onderzoeksrecher ontmoeten die wegens een paar ringen die 28 jaar geleden werden kado gegeven toestemming geeft voor een huiszoeking.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

k.b.

#3 , 08 jul 2015 12:58

Mogelijks zijn ze op zoek naar "het lam Gods" ....
Dergelijke zaken gaat men zeker niet doen omdat een familielid het vermoeden heeft dat u enkele ringen (familiestukken) heeft gekregen ...

Neen , vermoedelijk is men een onderzoek gestart naar aanleiding van iemand die u beschuldigd van ernstige zaken ...
Heb je enig idee van de oorsprong van deze "ringen" ...

Als u niets te verbergen hebt waarom zou je dan uzelf in de problemen kunnen brengen door een "verklaring of te leggen "

Maar als ik even een stuk uit je laatste zin herhaal dan krijgen we : " ... ik vermoed dat er bijna geen bewijs is en dat ik als ik mijn verklaring afleg mijzelf meer in de problemen ga brengen dan dat ik zwijg "

Het is net de opdracht om via een onderzoek bewijzen te zoeken van wat iemand beweert , u een verklaring laten afleggen is daartoe een mogelijkheid , ... een huiszoeking ook , ...

k.b.

Reclame

Gforce1984
Topic Starter

#4 , 08 jul 2015 17:34

Alles samen is het 3400 waard.
Had het vorige maand laten schatten.
Mijn grootvader zou deze gekocht hebben volgens dat ik weet. Meer is er niet dus waarom huiszoeking ksnap het zelf niet.

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”