erfenis nalaten aan 1 van de 2 dochters.

Maria W
Topic Starter

erfenis nalaten aan 1 van de 2 dochters.

#1 , 06 jun 2015 23:07

Kan een ouder in zijn testament, zijn onroende goederen nalaten aan maar 1 van de 2 dochters?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 07 jun 2015 08:42

Ja dat kan. Als die andere dochter een zelfde waarde ontvangt in andere waarden , vb. geld of effecten.
Als het de bedoeling is een verschil te kennen tussen de twee dochters : men kan bepalen dat de één 1/3 krijgt en de ander 2/3.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

anton65

#3 , 07 jun 2015 13:04

en als er geen andere goederen zijn, en de andere dochter vraagt geen inkorting ?

Reclame

roharro
Juridisch actief: Ja

#4 , 07 jun 2015 17:10

en als er geen andere goederen zijn, en de andere dochter vraagt geen inkorting ?
Dan gebeurt er niets.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

alleswetertje2445

#5 , 11 jun 2015 11:29

graag had ik het volgende vernomen: mijn vader woont bij ons in sedert +-20 jaar en wij zorgen voor hem, eten,drinken,verzorging, begeleiden naar kaartingen enz - wij zijn met 2 kinderen maar sedert 3 jaar is mijn zus weggebleven vermits ze een meningsverschil had met mijn vader omtrent zijn bankrekening want toen deed zij zijn financien, maar hij kreeg geen afschriften of zo meer tot we ontdekten dat de rekening bijna leeg was, nu heeft hij een volmacht gegeven aan mij maar wat gebeurt er bij zijn overlijden ( hij is 99 jaar) en wil dat er bijna geen geld meer op zijn rekening staat tenzij voor begrafenisonkosten. wat staat mij te doen ?

duma

#6 , 11 jun 2015 15:10

een eigen topic te openen.

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”