Ik wou geen nieuw topic opstarten, het antwoord op 'herroepen als ander erfgenamen wel aanvaard hebben', samen met 'herroepen als niemand aanvaard heeft' in 1 topic is handig voor wie later zoekt in het forum
Om het nogmaals concreter te stellen, 5tal jaar geleden had ik samen met andere neven na overlijden van kinderloze tante de optie om huis te kopen (tante was alleen eigenaar), de nonkel bleef evenwel het vruchtgebruik houden. Toen de dure successierechten betalen ging financieel niet, en nonkel wordt misschien wel 100jaar (mag hij zeker, maar dan heb ik zolang ook weinig aan het 'eigen' huis). Iedereen heeft dus de erfenis verworpen, en het onroerend goed is volgens mij nu van nonkel. Financieel zou de kost nu 5 jaar later wel doenbaar zijn, nonkel is verhuisd naar rusthuis, en ik huur. Daarom vroeg ik mij of ik nu nog kan herroepen, successie betalen, verhuizen, en tot zolang huur betalen aan nonkel in 'mijn' huis? Lijkt mij win/win voor nonkel (zullen wat kosten nodig zijn momenteel om het aan derden verhuurd te krijgen, die ik veronderstel hij moet betalen) en mij, als vadertje staat dat nog toelaat?