vraag

Adriana
Topic Starter

vraag

#1 , 12 feb 2015 11:21

Situatie is als volgt.

A en B zijn officiëel gescheiden met een standard EOT waarin ook vermeld staat dat ze dus niet meer van elkaar kunnen erven.
A heeft wel indertijd een testament opgemaakt waarin staat dat B alles zou erven.

Wat gebeurt er als A komt te overleden en de testament niet gewijzigd is geweest?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Adriana
Topic Starter

#2 , 12 feb 2015 12:41

Weet iemand waar voorgang heeft? Testament of vonnis?

wanton

#3 , 12 feb 2015 12:42

Indien B met naam genoemd is , erft die alsnog. Wel aan tarief 'vreemden'.
Als in het testament een algemene term is gebruikt , vb. 'mijn echtgenoot' , erft die niet.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Adriana
Topic Starter

#4 , 12 feb 2015 13:19

In het testament wordt er gesproken over de volledige nalatenschap, maar daarna de goederen en gelden beschreven die op dat moment van toepassing waren.
Zal B bij overleden alles erven wat op moment van overlijden van toepassing is op alles?

roharro
Juridisch actief: Ja

#5 , 12 feb 2015 13:20

Volledige nalatenschap is alles.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Franco6

#6 , 12 feb 2015 16:43

Mijn moeder wil een document opstellen voor verdeling inboedel na overlijden,zodat er geen ruzie kan ontstaan tussen de kinderen.
Ze heeft hier een paar vraagjes over die ik nu stel in haar plaats.
1: hoe of waar kan ze een voorbeeld vinden hoe ze het moet doen????
2: Als het document opgesteld is zou ze het willen laten registreren op het kantoor van de belastingen is dit geldig voor de wetgeving ????

mvg.

fieke0509

#7 , 12 feb 2015 16:46

Mijn moeder wil een document opstellen voor verdeling inboedel na overlijden,zodat er geen ruzie kan ontstaan tussen de kinderen.
Ze heeft hier een paar vraagjes over die ik nu stel in haar plaats.
1: hoe of waar kan ze een voorbeeld vinden hoe ze het moet doen????
2: Als het document opgesteld is zou ze het willen laten registreren op het kantoor van de belastingen is dit geldig voor de wetgeving ????

mvg.
Het is erg onbeleefd het topic van iemand anders te kapen. Best een nieuw topic openen.

Franco6

#8 , 12 feb 2015 16:57

sorry daarvoor het is voor mij de eerste keer hier en heb dan ook je rad opgevolgd

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”