Huis schenking

u342707
Topic Starter

Huis schenking

#1 , 07 apr 2008 18:38

Dag allemaal

Mijn ouders bezitten 2 woningen waarvan één woning bewoond is door mijn broer en zijn vrouw samen met 3 kinderen hij betaalt als het hem goed uitkomt wat huur en verwarming (huur en verwarming 200 euro /maand) :? .Nu zijn :) we een groot familie en de meeste van ons bezit al een woning op hypothecaire krediet.
Nu willen mijn broer en zijn vrouw deze huis geschonken wordt aan hun :shock: ,aangezien ze een een klein inkomen hebben en een huis kopen buiten hun budget valt proberen ze mijn ouders te overhalen :( .
We hebben het hier over een woning van +- 175000euro.Kan men er zich tegen verzetten indien mijn ouders akkoord gaan.
Het is niet dat ik mijn broer dit niet gunt maar de probleem is zijn lichtzedige vrouw. graag een antwoord
alvast bedankt Mvg.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex

#2 , 08 apr 2008 09:44

Art.913.De giften...mogen de helft van de goederen van de beschikker niet overschrijden,indien hij bij zijn overlijden slechts één kind achterlaat;een derde,indien hij twee kinderen achterlaat;een vierde,indien hij er drie of meer achterlaat...Art.919.Het beschikbaar gedeelte kan...geheel of ten dele gegeven worden aan de kinderen...van de
schenker,zonder dat het moet worden INGEBRACHT door de begiftigde...die tot de erfenis komt,op voorwaarde dat de beschikking uitdrukkelijk bij vooruitmaking of buiten erfdeel gemaakt wordt...Art.920.Beschikkingen...onder de levenden...die het beschikbaar gedeelte overschrijden,kunnen na het openvallen van de erfenis tot dat gedeelte INGEKORT worden.(B.W.)

wolf2

#3 , 08 apr 2008 22:17

Bij hun leven doen ze wat ze willen (al gaven ze alles aan Scientology). Pas bij het eerste overlijden zal er verrekend moeten worden (inbreng) als ze reeds aan een erfgenaam hebben gegeven.

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”