aangifte nalatenschap

wittmann
Topic Starter

aangifte nalatenschap

#1 , 27 jun 2014 14:35

Hallo iedereen,
In de aangifte van de nalatenschap, die gebeurt op het ogenblik dat de langstlevende echtgenoot komt te overlijden (partner reeds vroeger overleden), is er daar dan enkel nog sprake van "het actief/ passief van de nalatenschap"?
Dit lijkt me logisch aangezien er geen "gemeenschap" meer was sinds het overlijden van de partner. Toch even checken om geen fouten te maken in de aangifte.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 27 jun 2014 16:52

jawel.Opletten voor een onroerend goed : meestal heeft de LLE slechts de helft van het huis in eigendom. De helft van de eerststervende partner zit dan reeds bij de kinderen-erfgenaam.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

wittmann
Topic Starter

#3 , 27 jun 2014 18:58

Dat is idd zo voor de woning, de helft is al naar de kinderen.
Mocht er iemand een voorbeeldaangifte hebben? Ik vind er nl enkel maar waarbij er nog een echtgenoot in leven is.

Reclame

wanton

#4 , 27 jun 2014 19:30

Ik wil u een fictief voorbeeld sturen als u , via persoonlijk bericht (PB zie hieronder) uw email adres laat weten.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

wittmann
Topic Starter

#5 , 28 jun 2014 17:11

Bedankt! Het is van pas gekomen om toch nog een en ander aan te passen/ toe te voegen.

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”