Hallo,
mijn vriendin en ik gaan volgend jaar trouwen. Ik heb een dochter van 3 uit een vorige relatie, mijn vriendin heeft 2 dochters ook uit vorige relaties.
Ik bezit een huis en mijn dochter is mijn erfgenaam.
Sowieso zouden we trouwen met scheiding van goederen.
Het probleem waar we nu tegen aan lopen:
Aangezien ik mijn dochter wil veilig stellen naar de toekomst toe dat ze het huis kan verhuren/verkopen of er zelf komen in wonen als ze dat wil zoeken we een oplossing om dat mogelijk te maken betreffende het vruchtgebruik van mijn vriendin.
Het is niet de bedoeling van moest ik er niet meer zijn van haar zomaar op straat te zetten.
Kan mijn vriendin afstand doen van het vruchtgebruik? Dat is eigenlijk mijn belangrijkste vraag... (ze is hier trouwens zelf mee akkoord voor de duidelijkheid).
Indien wel zou ik ergens laten schrijven dat ze hier sowieso mag blijven tot mijn dochter meerderjarig is.
Als ze meerderjarig is en hier zelf niet wil komen wonen kan ze het verhuren aan mijn vriendin.
Misschien een belangrijk detail: mijn vriendin heeft haar werk hier als onthaalouder.
Als er iemand raad kan geven hoor ik het graag, want hoe meer je leest hoe minder dat ik het snap (wet Valkenier o.a.)
Dank jullie wel bij voorbaat.
Andy