Beste ,
Ik ben al op tijdje op zoek naar een antwoord op mijn vragen betreffende een erfenisverdeling waar ik momenteel geen antwoord op vind.
Het zit zo, vorig jaar overleed mijn vader en blijkbaar werd er nogal wat weggeschonken en zijn er gelden "verdwenen " of van eigenaar gewisseld. Mijn ene zus weet er het fijne wel van maar zwijgt in alle talen. Mijn andere zus en ik zijn nu dus via febelfin op rekeningen "gevallen" die blijkbaar binnen de drie jaar voor het overlijden van mijn vader zijn stopgezet. de banken zijn ondertussen al aangeschreven om een historisch overzicht van 10 jaar te verkrijgen. WIj vrezen echter dat er veel verdwenen is via de kasbons die zij hadden , die thuis werden bewaard . en dus konden doorgeschoven worden.
Nu zijn we ervan overtuigd dat zus, stelselmatig ook geld werd toegestopt. Moeten we dus ergens vinden hopen we.
Zij kreeg ook gedurende 11 jaar het genot van de wagen van mijn vader omdat hij niet meer kon rijden en zij dan met hem naar het ziekenhuis reed ( 1xper maand) . Alle rekeningen betreffende de wagen werden ook door mijn ouders betaald. Benzine, onkosten,alles dus.
Vermits wij nu in feite alle voordelen die zus kreeg willen inbrengen en er nogal hooghartig van haar kant met ons wordt omgesprongen willen we nu echt alles inbrengen wat mogelijk is. Zij had vroeger volmacht over alle rekeningen en heeft die nu dus weer verkregen.
Kunnen wij het genot van die wagen die zij gebruikte inbrengen? 11 jaar een auto gebruiken en ook uitlenen aan je kinderen als die hem even nodig hebben is wel een serieus bedrag als je dit gaat optellen.
Kunnen wij op 1 of andere manier ook inzicht op de rekeningen vragen? Moeder en zus weigeren dit, maar is er wettelijk niets voorzien? Als dit zo blijft doorgaan en moeder blijft Sinterklaas spelen en uitdelen is er van de 1.000.000 € die mn ouders hadden en bij overlijden vader slechts 230.000€ binnenkort niets meer over en vrezen wij dat als moeder ziek valt ( zij is 88 nu) wij gaan moeten opdraaien, terwijl zus met de pot gaan lopen is.
Alvast bedankt voor jullie antwoorden en informatie ( alles is welkom)