ombudsdienst notarissen

rozenkwarts15
Topic Starter

ombudsdienst notarissen

#1 , 10 nov 2011 13:14

Waar kan ik terecht als ik het gevoel heb onvoldoende, en misschien onjuist geinformeerd te zijn door een notaris? Het gaat over een openbare verkoop. Notaris laat erfgenamen volmacht tot verkoop tekenen mochten wij niet naar verkoop kunnen komen. Wij geven notaris minimumverkoopbedrag op. Notaris wijst toe aan lager bedrag dan dit minimum. Wij begrijpen van notaris dat voorlopige toewijzing niet bindend is. Uit brief van notaris heden, begrijpen wij nu dat dit bod wel bindend is voor ons als verkoper als er geen hoger bod komt binnen de 14 dagen. De huidige verkoopprijs ligt onder onze minimumvraagprijs. Mochten wij geweten hebben dat deze verkoop bindend was, hadden wij nooit op dit bod ingegaan. Extraatje: een maand geleden kregen wij een aanbod van een kandidaat-koper die meer dan 10% hoger bood dan nu de openbare verkoop uitwijst. Toen adviseerde notaris dit bod af te slaan en de openbare verkoop door te zetten. M.a.w. wij lijden nu met zijn allen verlies door de openbare verkoop. Wat moet ik doen?

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding