vragen ivm de verkoop van zaak en huis

verloren
Topic Starter

vragen ivm de verkoop van zaak en huis

#1 , 06 nov 2011 09:44

Vorige jaar is mijn papa overleden. Mijn papa was getrouwd met een nieuwe vrouw en heeft daar ook twee kinderen bij. Vorig jaar is de zaak al overgelaten en vorige maand is het huis ook verkocht (dat stond in de BVBA) Ikzelf heb hier niets van gekregen, gezien, moeten tekenen, mee beslissen... en mijn halfbroer en zus dat weet ik niet... als ik erover begin worden ze alle twee kwaad. Als ik aan mijn stiefmoeder vraag hoe het juist zit dan krijg ik een bod antwoord. Ik weet dat ik aandelen in de zaak heb maar wat wil dit nu eigenlijk zeggen voor mij? Moest ik niet mee tekenen voor de verkoop van het huis? De BVBA is niet verkocht, wil dit dan zeggen dat ik geen recht meer heb op een erfenis? Ik wil geen ruzie in de familie maar ik wil wel waar ik recht op heb en ik denk toch dat dit evenveel is als mijn halfbroer en zus? Kan het zijn dat er achter mijn rug zaken zijn geregeld zonder mijn weten?

Kan iemand mij hier raad in geven?

Alvast heer erg bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 06 nov 2011 10:10

Indien het huis door de BVBA verkocht is , moet het geld nu ook in de BVBA zitten. Voor dergelijke zaken , met misschien vereffening van de BVBA , is het best dat u contact opneemt met een notaris. Ook het deel dat uw vader in de BVBA had , moet vererfd worden waarop u normaal een deel heeft.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

verloren
Topic Starter

#3 , 06 nov 2011 10:20

Bedankt voor de info! En is het dan normaal dat ik hier niet van op de hoogte ben gebracht? En had ik ook recht op een deel van de verkoop van de zaak?

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”