Aangifte bij overheid van wagen

SMG
Topic Starter

Aangifte bij overheid van wagen

#1 , 09 aug 2011 18:53

Hallo allemaal

Ik heb pas mijn aangifte terug gekregen van de overheid vanwege fout ingevuld. Nu ben ik 101 handleidingen aan het doornemen om dit toch maar correct in te vullen en ik struikel nu over 1 item: de wagen.
Hoe bepaal ik de waarde van deze wagen?
In dit onderwerp, maar daar ben ik niet zoveel wijzer mee. Hoe bepaald ik de prijs van die wagen? De wagen is nu moeilijk te vinden aangezien hij al 10 jaar oud is en geen gigantisch verkoopssucces was. Is er ergens een site waar ik die waarde kan terugvinden?
Ik had de wagen oorspronkelijk geschat op €3500 maar mijn advocaat (die het document gewoon even heeft overlopen) vond dit bedrag bijzonder positief.

Iemand raad?
Alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 09 aug 2011 20:06

Als voor een auto van meer dan 10 jaar oud een waarde van 3500 € te weinig wordt geacht , moet die wel als een oldtimer gecatalogeerd zijn. En dan zijn er idd moeilijk richtprijzen te vinden.
Voor de waarde van en gewone personenwagen , zoek ik op internet bij sites voor tweedehandswagens voor hoeveel men die wagen op de markt kan kopen.
Is er echt geen andere reden dat de aangifte niet werd aanvaard?
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

SMG
Topic Starter

#3 , 09 aug 2011 20:22

Alvast bedankt voor de snelle reactie!

Niet te weinig, te veel. Daarmee dat ik mij afvroeg hoeveel hij effectief nog waard is. Een vergelijkbare wagen kan ik niet echt meer vinden.
Het is overigens niet daarom dat de aangifte afgekeurd werd, maar op de manier dat het opgesteld was. Probleem is echter dat de 4de erfgenaam een moeilijke is en ik wil liever harde bewijzen hebben van wat de waarde is van alles (dingen die niet te bediscussiëren valt). Het is immers niet mijn bedoeling de wagen te verkopen dus wil ik wel de correcte waarde weten om die persoon 'uit te kopen'.

Reclame

Creatief

#4 , 12 aug 2011 22:11

Bij de garagist kan je info vinden. Deze beschikken over een boekje, waarin de waarde volgens bouwjaar vermeld staat.
Meestal vind je bij elke bank een bediende die de aangifte van de SSR voor je kan invullen. Je betaalt er gemiddeld 10 € voor.

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”