We, mijn zus en ik, zitten met een (toekomstig) probleem. Ik zal eerst het verhaal schetsen, want het is niet al te gemakkelijk.
Mijn vader is invalide en werkt dus niet. Hij krijgt dus een uitkering. afgelopen jaar zijn mijn ouders gescheiden (al definitief uitgesproken), maar de verdeling moet nog uitgesproken worden.
Nu zijn er wel een aantal grote zorgen. Hij heeft op een dik jaar tijd twee auto-ongevallen gehad wegens dronkenschap (auto's perte total). Hij kocht de eerste op afbetaling en betaald deze nog steeds af. De tweede heeft hij in een keer betaald. Hij heeft al dat geld door een eerdere verkoop van een huis (was zo'n 60 000euro). Hij is zwaar alcoholisch verslaafd, heeft al eventjes bij de gebroeders gezeten, maar ontsloeg zichzelf steeds. Een keer was na zijn eerste auto-ongeval en de tweede keer was het strafbemiddeling (wegens een zaak van slagen en verwondingen - huiselijk geweld). Daar moest hij toen normaal zes maand blijven, maar tja, dat heeft hij niet gedaan dus in maart komt de zaak voor. Hij is ook nog is aangehouden 's nachts en twee weken rijverbod onmiddellijk wegens dronkenschap. Dus ja, om het kort samen te vatten, schulden zijn op komst! (Kan nog talloze voorbeelden geven van 't smijten met zijn geld)
Hij is dus gescheiden, heeft vier kinderen (nog twee halfzussen).
Nu vroegen wij ons af wat we kunnen doen. Als hij nu schulden maakt en hij zijn huur vb niet meer kan betalen, of die auto afbetaling, komen ze dan bij ons kloppen? We zijn ons ook gaan bevragen voor bewindvoering, maar geen dokter wil zich daarin moeien!

Hartelijk bedankt