vraag over bekendmaking overlijden

carp
Topic Starter

vraag over bekendmaking overlijden

#1 , 09 dec 2010 22:47

Goeie avond, ik weet wel niet of ik hier op de juiste site zit maar ik vraag het even.

Een paar weken geleden is mijn broer overleden en er is dan autopsie gebeurd. Maar weet er iemand hoelang dit kan duren voor men de resultaten kan weten? Ik heb gehoord dat men dit pas na 3 maanden zou kunnen aanvragen?
(Was gerechtelijke autopsie)
Alvast dank, en sorry moest het hier niet bijhoren op het forum, mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
float
Juridisch actief: Ja

#2 , 10 dec 2010 14:37

Niet, je zal inzage moeten vragen in het strafdossier.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 15 dec 2010 10:35

Is de politie ter plaatse geweest ... dan is er een PV.
Ben je gehoord door de politie dan heb je het PV nr of kan het vragen.
Anders zal je eventjes naar het bureau moeten gaan en na voorlegging van je IK kan je het PV nr krijgen en dan kan je een brief schrijven naar de procureur des Konings.
Daarin vraag je info. In elk geval weet men nu dat u familie bent en kan men u verwittigen.
Via griffie kan je met het PV nr telefonisch de naam van de magistraat krijgen die gelast is met de zaak. Die magistraat kan je dan aanschrijven.
Het is het parket dat het lichaam zal vrijgeven.
Als u instaat voor de begrafenis en u hebt een begrafenisondernemer. Deze weet perfect hoe en wanneer hij de toelating tot begraven/crematie kan bekomen.

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”