Erfenis van mijn grootmoeder

Cora Jacobs
Topic Starter

Erfenis van mijn grootmoeder

#1 , 10 dec 2010 21:58

Hallo,

onlangs is mijn oma overleden, en er komt een erfenis bij kijken. Ze had 3 kinderen waaronder mijn nonkel tante en vader.
Mijn vader is overleden en ik heb mij al laten onterven omdat hij toch alleen maar schulden had.
Nu de erfenis van mijn oma wordt verdeeld onder mijn nonkel tante , mijn twee broers en ik.
Mijn broers hebben zich nog niet laten onterven omdat ze bang zijn dat ze niets zullen krijgen van de erfenis.
De vraag is, hebben wij nog recht op de erfenis van ons oma ook al hebben wij ons laten onterven van ons papa?

Gr. Cora

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 10 dec 2010 23:09

De verwerpîng van de erfenis van je vader houdt niet in dat je ook de erfenis van je oma hebt verworpen.
Jullie kunnen dus nog erven van je oma.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Cora Jacobs
Topic Starter

#3 , 11 dec 2010 01:57

De verwerpîng van de erfenis van je vader houdt niet in dat je ook de erfenis van je oma hebt verworpen.
Jullie kunnen dus nog erven van je oma.
Oke dankuwel !
Maar zouden de schulden van mijn vader er eerst niet afgehouden worden?

Reclame

Cora Jacobs
Topic Starter

#4 , 14 dec 2010 16:13

Nog even de vraag of de schulden van mijn papa er eerst gaan afgehouden worden? ook al heb ik mij onterft van hem?

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”