vriendin wil auto van mijn overleden vader houden

davetje
Topic Starter

Re: vriendin wil auto van mijn overleden vader houden

#16 , 09 dec 2010 23:10

bedankt voor jullie hulp we zijn vandaag bij de notaris geweest die zegt nu huis op haar naam daar kan je al niets voor krijgen ssv betaald het part van uw pa dus jullie hebben geen schulden meer tov die lening van de auto die op zijn naam staat is een cheque van haar rekening gegaan dus zeggen ze nu als je die auto wilt houden moet je het bedrag van die cheque ophoesten aan de vrouw 13000 euro we krijgen wel de helft van de overgelaten wagen en moeten geen begrafenis kosten betalen bedrag 7000 euro waar ze een gift van 2500euro krijgen van mutualiteit of zo dus houden we enkel nog over hetgeen van zijn rekeningen +1750e overname wagen en 500 dat ze van zijn rekening heeft gehaald op de dag van zijn overlijden dus nog even over dat huis ze hadden een lenin g op beiden maar de koopakte stond op haar alleen zouden we nu akkoord moeten gaan of verder gaan met advokaat ik weet het niet?????AUB REAGEER
Laatst gewijzigd door davetje op 10 dec 2010 02:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#17 , 09 dec 2010 23:18

Indien het huis op haar naam staat + uw vader had geen contant geld geïnvesteerd in huis + de wagen werd betaald met geld van de rekening van de overlevende dan klopt de uitleg van de notaris.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

wanton

#18 , 10 dec 2010 00:32

Dave ,

ik ben niet akkoord. Door mee te lening te betalen op het huis , heeft uw vader bijgedragen tot het vermogen van de vrouw. Ook door die SSV wordt haar vermogen verhoogd. Daar moet compensatie voor gebeuren. Een nazicht van de bankrekeningen van vader zou ook iets moeten en kunnen opbrengen.
Andere notaris of een advocaat raadplegen. Deze maakt het zich wel gemakkelijk!
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Creatief

#19 , 10 dec 2010 16:16

Verstuurd naar pb van Davetje.
Laatst gewijzigd door Creatief op 11 dec 2010 20:01, 1 keer totaal gewijzigd.

j.demoor

#20 , 11 dec 2010 10:54

“Art.1177. De personen bedoeld in artikel 1167 die doen blijken van een ernstig belang in de bewaring, kunnen bij verzoekschrift aan de vrederechter de machtiging vragen om een boedelbeschrijving te laten opmaken zonder voorafgaande verzegeling. In dit geval wordt de boedelbeschrijving opgemaakt bij notarisakte, onverminderd de toepassing van artikel 1154, zo daartoe grond bestaat.
Die machtiging is evenwel NIET VEREIST wanneer het gaat om goederen van een nalatenschap of van een gemeenschap onder echtgenoten en de boedelbeschrijving gevorderd is van een notaris door een erfgenaam, een algemene legataris of een legataris onder algemene titel, een echtgenoot of een testamentuitvoerder.”(Gerechtelijk Wetboek).
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”