alleenstaad wat met erfenis

stormvogel
Topic Starter

alleenstaad wat met erfenis

#1 , 27 okt 2010 10:20

Geachte, graag had ik wat informatie i.v.m. erfenis. Ik ben alleenstaand, geen huwelijk en geen kinderen, dus vrijgezel. Nu mijn vraag is wat gebeurt of wat kan ik doen als er iets gebeurt met mij! Wat met mijn nalatenschap. Kan ik maken dat mijn vader niets krijgt van mijn hebben en houden. Hoe kan ik hem onterven aub?hopend op een antwoord.met dank

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 27 okt 2010 11:52

Als alleenstaande zijn uw ouders samen met uw broers en zusters uw erfgenamen.
Ouders zijn reservataire erfgenamen. Dat houdt in dat uw vader niet onterfd kan worden.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

stormvogel
Topic Starter

#3 , 27 okt 2010 12:14

is daar werkelijk niets aan te doen? met dank

Reclame

ganapathi tantra

#4 , 27 okt 2010 13:38

ja in uw testament zetten dat hij maar één centiem of euro krijgt en de rest naar andere begunstigden. Daarmee onterft u hem niet
zijn rechten zijn niet geschonden alleen tja .....
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Lightning

#5 , 27 okt 2010 13:43

De wettelijke reserve van elke ouder bedraagt 1/4 van de nalatenschap als er geen partner en kinderen zijn.

wanton

#6 , 27 okt 2010 16:40

Als alleenstaande in uw geval heeft u voor uw nalatenschap enkel rekening te houden met uw ouders , voor zover ze nog leven. Elke ouder heeft dan recht op 1/4 van uw nalatenschap. Als hij dat , volgens uw testament , niet zou krijgen , kan hij dat opeisen en moeten de andere erfgenamen een deel van hun erfenis afstaan. Buiten dat voorbehouden deel voor de ouders , hoef je met niemand rekening te houden en kan jij je nalatenschap verdelen en uitgeven aan wie je wil , zoals je wil.
Als jij wenst dat uw vader niets erft van uzelf , zal je best hem moeten overleven!
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”