nalatenschap

jupiter
Topic Starter

nalatenschap

#1 , 30 sep 2010 13:19

Een van mij drie kinderen boert minder goed - ik heb hem "geholpen" bij het inrichten van zijn woning en het totaal van de door mij betaalde rekeningen is ondertussen aardig opgelopen. Ik wil dat daar bij mijn nalatenschap rekening mee wordt gehouden !. Ik heb al de rekeningen bijgehouden - ik dacht dat de beste oplossing was hem een schuldbekentenis te laten tekenen voor het totale bedrag.
Of is er een betere oplossing ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Creatief

#2 , 30 sep 2010 21:40

Dit moet je ook doen! Vermeld op het document dat het een voorafname is van de nalatenschap. Anderzijds kan je nu ook met open kaart spelen door je andere kinderen evenveel te geven (bedrag van de facturen). Het geld dat je hebt vrij gemaatk om je kind te helpen, blijft dezelfde waarde behouden op de dag dat het licht bij jou uitgaat. Je kan nog 20 jaar leven. De 1001 € die je vandaag aan je zoon geeft zal over 20 jaar nog 1001 € blijven voor de andere kinderen, die dan eigenlijk hun intrest moeten missen.
Zorg dat je alles goed op papier zet, desnoods met een onderhands document.

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”