Lakproblemen op sectionale poort

freewilly
Topic Starter
Berichten: 25

Lakproblemen op sectionale poort

#1 , 01 mar 2019 10:27

Op mijn sectionale poort van 8 jaar oud begint de lak op te steken, kleine bobbels komen op al de panelen te voorschijn.
Er is iemand komen kijken van de firma die de poort gemaakt en geplaatst heeft, standaardbrief gekregen dat ze eigenlijk niet weten wat de oorzaak is maar de oorzaak ligt niet bij hen zeggen, kan een nieuwe poort bestellen bij hen met gratis levering en plaatsing als tegemoetkoming.
Contact genomen met hen, beroepen zich op de garantie van 2 jaar, voor hen is de kous af.
Persoonlijk denk ik dat het hier over roestvorming onder de lak gaat, tijd zal het uitwijzen, momenteel enkel bobbels, zijn nog niet open, kan het dus nog niet zien.
Nu mijn vraag, kan ik hier iets tegen ondernemen, is toch niet normaal dat de lak op een poort van 8 jaar begint op te steken, kom uit de aluminium sector en daar geldt een lakgarantie van 15 jaar.
Ik hoor het graag.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Meeboo
Berichten: 1488

#2 , 01 mar 2019 10:43

welke garantie geeft uw leverancier op zijn product? 2 jaar? dan vrees ik dat het van de goodwill van uw leverancier afhangt.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 01 mar 2019 10:52

Heb je al eens naar de garantie voorwaarden gekeken van andere merken?

Ik heb er geen gezien met garantie op de lak van meer dan 5 jaar .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

freewilly
Topic Starter
Berichten: 25

#4 , 01 mar 2019 18:20

Garantie is 2 jaar bij deze leverancier, maar is er zo iets niks als product aansprakelijkheid?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 01 mar 2019 18:36

Garantie is 2 jaar bij deze leverancier, maar is er zo iets niks als product aansprakelijkheid?
Dit bestaat wel degelijk maar dit is niet van toepassing voor u


25 FEBRUARI 1991. - Wet betreffende de aansprakelijkheid voor produkten met gebreken.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

freewilly
Topic Starter
Berichten: 25

#6 , 02 mar 2019 09:16

Waarom is deze niet van toepassing voor mij? lees toch over 10 jaar aansprakelijkheid.

Terug naar “Gebrekkige Producten”