garantie friteuse

The Oscars
Berichten: 522
Juridisch actief: Nee

Re: garantie friteuse

#46 , 19 dec 2018 20:30

Nog straffer : krijg ik eindelijk bericht dat het toestel niet meer te herstellen is, dus ik naar Vandenborre, maar men wou mij alleen een bon voor 49 euro geven, als ik hetzelfde toestel opnieuw wou moest ik de huidige prijs van 79 euro betalen (had het in promotie gekocht). Kan dat zo maar ? Het, dik tegen mijn zin die 30 euro bijbetaald, daar het bijna kerst is.
U had die tegoedbon niet moeten aanvaarden, maar de terugbetaling van het aankoopbedrag eisen conform de verkoop op afstand en/of de consumentenkoop en elders uw frietketel gaan kopen, bijv. bij bol.com :wink:
Doorgaans moet men bij bol.com pas 14 dagen na levering betalen.
.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#47 , 20 dec 2018 10:38

Nog straffer : krijg ik eindelijk bericht dat het toestel niet meer te herstellen is, dus ik naar Vandenborre, maar men wou mij alleen een bon voor 49 euro geven, als ik hetzelfde toestel opnieuw wou moest ik de huidige prijs van 79 euro betalen (had het in promotie gekocht). Kan dat zo maar ? Het, dik tegen mijn zin die 30 euro bijbetaald, daar het bijna kerst is.
Neen, dit kan niet zomaar. De verkoper heeft de keuze uit drie zaken wat garantie betreft:
1. Het toestel (laten) maken binnen een redelijke termijn.
2. Vervanging van het toestel als het niet meer kan gemaakt worden.
3. Volledige terugbetaling als het toestel niet meer kan gemaakt worden.

De verkoper heeft blijkbaar voor 3 gekozen, maar dit moet in geld zijn, niet in waardebonnen. U had die bon dus perfect kunnen weigeren en geld in de plaats eisen. Maar u hebt echter de bon aanvaard, en deze zelfs al gebruikt. Den bent u dus eigenlijk akkoord gegaan met de regeling die de winkel voorstelde. Daar valt nu dus niet veel meer aan te doen.

Wat u nog zou kunnen proberen is een commerciële geste proberen loskrijgne in de vorm van terugbetaling van die 30 euro. Als je iemand van VdB België zou kunnen te pakken krijgen (check de website even) of als je wat van uw oren maakt op twitter of facebook (met de nodige @'s en # erbij om hun aandacht te trekken), zou het wel eens kunnen dat men inziet dat men verkeerd was en jou die 30 € terugbetaald.

Maar puur juridisch gezien is de kous af omdat je die waardebon aanvaard en reeds verzilverd hebt. Had je er nog niets mee betaald, had je deze kunnen terugbrengen naar de winkel en alsnog uw geld terugvragen. Maar je hebt hem reeds gebruikt om een nieuwe friteuze te kopen in de winkel. Dus daar heb je geen bedenkingsrecht en kan je deze niet terugbrengen om uw geld / bon terug te vragen...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

bosprocureur
Berichten: 6853

#48 , 20 dec 2018 11:49

Einde (min of meer) goed al goed?

Toch zalig Kerstfeest gewenst !

Liever een gezellig Winterfeest? Dat kan ook voor mijn part :D

Reclame

pietlammens
Topic Starter
Berichten: 23
Juridisch actief: Nee

#49 , 20 dec 2018 16:52

Ik heb wel degelijk mijn geld gevraagd, maar dat werd me geweigerd.
Het belangrijkste voor mij was de friteuse te hebben voor de kerst.
Heb bij VDB nog klacht ingediend, en hen er op gewezen dat die friteuse elders 59 euro staat, en ik zowiezo 20 euro tegoed heb.
Maar het wordt een leuk kerstfeest met lekkere frietjes

The Oscars
Berichten: 522
Juridisch actief: Nee

#50 , 20 dec 2018 19:33

Typerend voor die onderneming. Ik ben daar al meer dan tien jaar geen klant meer en zal dat ook nooit meer worden, precies om redenen van hun oneerlijkheid en klantonvriendelijkheid.
.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#51 , 20 dec 2018 19:38

Laat deze topic ook maar sluiten .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

The Oscars
Berichten: 522
Juridisch actief: Nee

#52 , 21 dec 2018 09:08

Typerend voor die onderneming. Ik ben daar al meer dan tien jaar geen klant meer en zal dat ook nooit meer worden, precies om redenen van hun oneerlijkheid en klantonvriendelijkheid.

Op de reviewsite Trustpilot zijn talrijke klachten van klanten terug te vinden over
Van Den Borre: is zeer slecht te bevinden, zie: https://nl.trustpilot.com/review/www.va ... .be?page=2
.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#53 , 21 dec 2018 09:11

Trustpilot is niet meteen een referentie. Enkel mensen met klachten gaan daar reviews schrijven, dus zowat iedere winkel die daar terug te vinden is is slecht bevonden... Winkels zoals Dreamland en MediaMarkt, waar ik enkel positieve ervaringen mee heb, staan daar ook als slecht en gemiddeld aangegeven. Ik neem dit dus met een serieus korreltje zout...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Gebrekkige Producten”