rechtsbijstand

dhonshoven
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

rechtsbijstand

#1 , 13 nov 2018 20:39

2 maanden geleden kocht ik auto van 'goede' collega. na amper 1 maand zwaar probleem met koelingsysteem... auto laten wegtakelen ... blijkt dat er geknoeid was met niet-originele onderdelen en er thermometers gewoon gedemonteerd werden om gebreken alszo te verstoppen. Collega smsen verstuurd, mails en nu aangetekenaangetekend schrijven...vragend naar uitleg en in gebreke stelling daar ik vermoed dat hij anders ooit zal beweren dat ik hem niet op de hoogte bracht. Valt dit onder 1 of andere manier onder een verzekeringspolis? familiale, auto, .....
met dank,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Ghentian
Berichten: 859
Juridisch actief: Ja

#2 , 13 nov 2018 20:48

Een verzekering dekt geen geval van 'valse vrienden'.

U heeft gekocht van een particulier, dat houdt risico's in.

Heeft u de overeenkomst in de vorm van een contract neergeschreven? Of gewoon mondeling afspraken gemaakt?
Een blote eigenaar heeft geen vruchtgebruik; een naakte eigenaar geen kleren.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 13 nov 2018 21:43

om niet rond de pot te draaien !

Een particulier moet GEEN waarborg geven, je koop deze in de staat waarin het goed zich bevind !

Doe geen nutteloze kosten want dit kan je niet winnen !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Sirkii
Berichten: 5396

#4 , 13 nov 2018 23:05

Uitzondering mi zijn verborgen gebreken. Dit zijn gebreken die je niet kon zien en de verkoper met zekerheid wist (dus voor u verborgen heeft)

Probleem is dat je moet bewijzen dat hij de gebreken kende, dat de procedurekost hoog is (met ondermeer door u voor te schieten (hoge) kosten voor de expert) en dat de uitkomst onzeker is. Enkel uitgebreide (auto)rechtsbijstandsverzekeringen (die ook contractuele geschillen dekken) komen tussen. Familiale al helemaal niet.

Hoeveel heeft de herstelling gekost?

dhonshoven
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 14 nov 2018 08:03

goedemorgen,
De herstherstelling is nog niet uitgevoerd daar de geschatte waarde van deze om en bij de 4000 euro bedraagt en ik de wagen voor 3500 euro kocht. Dit betekent dat alles stil ligt. Het is tijdens het opsporen van de oorzaak dat men op de mankeerde stukken viel. Iemand verwijderde temperatuurmeter uit de behuizing zodat het warmlopen vd motor niet of alleszins minder snel zou opvallen. Het was/is dus een gekend probleem dat verstopt werd.
wat nu?

dhonshoven
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#6 , 14 nov 2018 08:09

ik vroeg mijn collega verkoper om de deal te annuleren en men centen terug te krijgen (heb welgeteld 5 weken met auto gereden). dat hij de auto verkoopt aan iemand anders maar niet aan een goeie collega. Dit deed ik per mail, sms, aangetekend en ook mondeling.... waarop de collega niet reageert. doet alsof er niets aan de hand is.

Terug naar “Gebrekkige Producten”