Reeds 1600Km op teller nieuwe wagen bij afhaling

wverschu
Topic Starter
Berichten: 2

Reeds 1600Km op teller nieuwe wagen bij afhaling

#1 , 08 apr 2008 10:01

Wat te denken of te doen bij hetvolgende .
Nieuwe wagen aangeschaft en er blijkt reeds 1600 km op de teller te staan bij afhaling in de garage . De uitleg van de verkoper : we zijn de wagen langs de weg gaan halen in de fabriek mijnheer . Wat zijn de acties welke ik zou kunnen ondernemen ?
Voor het ogenblik staat hij nog in de garage .
Iemand ervaring mee?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mapleleiah
Berichten: 1047
Locatie: Izegem

#2 , 08 apr 2008 11:31

Euh, waar was die fabriek? In Barcelona?

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#3 , 08 apr 2008 11:42

Euh, waar was die fabriek? In Barcelona?

Lenny
Waarom Barcelona?

Ik heb zelf nog geen enkele nieuwe auto gehad met 0 km op de teller, er stonden er altijd op!

Reclame

mapleleiah
Berichten: 1047
Locatie: Izegem

#4 , 08 apr 2008 11:49

Euh, waar was die fabriek? In Barcelona?

Lenny
Waarom Barcelona?

Ik heb zelf nog geen enkele nieuwe auto gehad met 0 km op de teller, er stonden er altijd op!
Barcelona was maar een voorbeeldje ... :D

Ik keek naar die 1600 km ... da's toch wel een heel grote afstand van de fabriek naar de garage ... da's zelfs verder dan Barcelona.

Dat er wat kilometers op de teller staan, OK, maar 1600 vind ik eigenlijk ook een beetje onredelijk zenne ... 't is precies alsof ze er al goed mee rondgereden hebben.

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

wverschu
Topic Starter
Berichten: 2

#5 , 08 apr 2008 12:34

Niet Barcelona maar ergens in Italie .
De auto is een camper welke ginder gemaakt werd . Maar ik zou veronderstellen dat ze die transporteren op een vrachtwagen .
Een aantal km erop , zeg maar minder dan 100 is zeker aanvaardbaar. Het is met 1600km erop geen nieuwe meer hé , eerder een proefritmodel , waar dan ook normaal gezien reduktie op gegeven wordt . Of toch tenminste gekend door de koper.

Beachcomber
Berichten: 572

#6 , 08 apr 2008 15:31

Campers worden meestal niet met de vrachtwagen gehaald omwille van het gewicht (er kan er maar één per vrachtwagen geladen worden), ze persoonlijk gaan halen komt veel goedkoper uit.

Ik denk niet dat u juridisch verhaal tegen de persoon in kwestie heeft als deze kan bewijzen dat het voertuig uit Italië komt.

Gebruiker47
Berichten: 92

#7 , 10 apr 2008 11:32

Is al waardevermindering van je voertuig met 1600 km.
Rare situatie, niet te vertrouwen. Wat merk is het?

Goedkoper zo zelf halen? Denk het niet. Rare situatie, niet te vertrouwen.
Best bellen naar hoofdinvoerder of dit normaal is en nog voorkomt.

petitc
Berichten: 2

#8 , 14 aug 2008 14:27

Een wagen wordt als ik me niet vergis beschouwd als nieuw zolang er geen 300 km op de teller staan, als hij nog nooit is ingeschreven geweest, dus elke "nieuwe nog niet ingeschreven wagen" met meer dan 300 km moet om correct te zijn ingeschreven worden als tweedehandsewagen

Terug naar “Gebrekkige Producten”