Wantoestanden bij de lijn

shani1208
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Wantoestanden bij de lijn

#1 , 10 jul 2018 09:56

Sinds jaren heb in een abonnement bij de lijn.

Op 3/6/18 reed ik van Temse naar Antwerpen.
De chauffeur zei ons dat het toestel bij hem niet werkte, en verwees ons naar het ander aan de inkomdeur.
Daar scanden wij ons abonnement, en gingen zitten.
In Kruibeke kwam er controle op en die beweerde dat wij niet gescand hadden.

We kregen een pv van 0 euro, en bij de 2de (zogezegde) overtreding zouden we wel beboet worden.
Blijkbaar zijn er vele van die toestellen om te scannen stuk of werken ze niet correct
Al de benadeelden zijn razend kwaad op de verantwoordelijke van de it afdeling die de toestellen niet correct laat werken (kijk maar op twitter “bij de lijn scannen”)
Het is niet correct dat wij , die een jaarabonnement betaald hebben, en bij zich hebben,beboet worden voor de nalatigheid van de lijn
Het gaat in principe niet over de boete als dusdanig, maar wel over de wantoestanden bij de lijn.
Ik vind dat de lijn geen pv's mag uitdelen zolang hun systeem niet 100% correct werkt.

Is dit eigenlijk wel wettelijk?? Je hebt voor een jaar betaald, en je hebt je abonnement bij.

alvast bedankt voor uw antwoord

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 10 jul 2018 10:21

Er ligt in Gent kamers vol met deze toestellen van pro data, het is niet de software maar de toestellen zelf die niks waard zijn, in Nederland waren die na een paar maanden allemaal vervangen door een ander merk !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

LeenW
Berichten: 12813

#3 , 10 jul 2018 10:28

Sinds jaren heb in een abonnement bij de lijn.

Op 3/6/18 reed ik van Temse naar Antwerpen.
De chauffeur zei ons dat het toestel bij hem niet werkte, en verwees ons naar het ander aan de inkomdeur.
Daar scanden wij ons abonnement, en gingen zitten.
In Kruibeke kwam er controle op en die beweerde dat wij niet gescand hadden.

We kregen een pv van 0 euro, en bij de 2de (zogezegde) overtreding zouden we wel beboet worden.
Blijkbaar zijn er vele van die toestellen om te scannen stuk of werken ze niet correct
Al de benadeelden zijn razend kwaad op de verantwoordelijke van de it afdeling die de toestellen niet correct laat werken (kijk maar op twitter “bij de lijn scannen”)
Het is niet correct dat wij , die een jaarabonnement betaald hebben, en bij zich hebben,beboet worden voor de nalatigheid van de lijn
Het gaat in principe niet over de boete als dusdanig, maar wel over de wantoestanden bij de lijn.
Ik vind dat de lijn geen pv's mag uitdelen zolang hun systeem niet 100% correct werkt.

Is dit eigenlijk wel wettelijk?? Je hebt voor een jaar betaald, en je hebt je abonnement bij.

alvast bedankt voor uw antwoord
Het bijhebben van een abonnement is niet voldoende, in de voorwaarden gaat staan dat u ook moet scannen.

Ik heb er ook al problemen mee ondervonden, ik zou persoonlijk zelfs tegen een boete van 0 euro bezwaar maken. En geen kwijtschelding, maar een volledige annulatie eisen.

Reclame

Didymus
Berichten: 2061

#4 , 10 jul 2018 10:35

De Lijn moet er inderdaad voor zorgen dat er kan worden gescand. Hoe kan men als reiziger dit controleren, laat staan achteraf bewijzen dat dit correct is gebeurd?

Als u weet welke bus het precies was: probeer eens de logbestanden van de scanner op te vragen. Als De Lijn u die niet kan geven zou ik eisen dat de vaststelling wordt geannuleerd.
"sowieso" schrijf je zo.

shani1208
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#5 , 11 jul 2018 05:55

dat heb ik ook gedaan, maar ze antwoorden niet en op de pv staat dat ze geen gevolg geven aan telefonisch of persoonlijk contact, anders had ik allang in mechelen gestaan
heb zelfs geëist dat ze de videobeelden opvragen, daarop staat dat ik zeker moeite gedaan heb om te scannen

dank u wel voor uw antwoord

Didymus
Berichten: 2061

#6 , 11 jul 2018 09:04

Volgens hun eigen regels moet u binnen de 30 dagen schriftelijk bezwaar aantekenen en krijgen zij vervolgens 60 dagen om te reageren.
"sowieso" schrijf je zo.

Terug naar “Gebrekkige Producten”