wat doen als erkende garagedealer auto tijdens herstelling in slechtere toestand aflevert

Anna01
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

wat doen als erkende garagedealer auto tijdens herstelling in slechtere toestand aflevert

#1 , 08 jun 2018 09:12

Hallo allemaal,
In januari ging mijn auto binnen in een erkende garage, nadat ze vastgesteld hadden waar het probleem zit (waarvan k factuur heb) en hun offerte betreffende de nodige werken. De garagist beloofde de factuur zo laag mogelijk te houden. Het betreft het repareren van de dakrubbers van een cabrio, daar het binnenregende in mijn auto. Mijn wagen is steeds onderhouden geweest bij mijn garagist doch deze doet geen carrosseriewerken. Mijn garagist had deze vaststelling ook gemaakt in januari en gezegd dat ik naar een erkende garage carrosserie moest gaan. Ik had de erkende garage tevens medegedeeld dat bij de erkende garage waar ik de auto gekocht had, ze op de hoogte waren van het daklek en de auto diverse malen binnen was geweest voor reparatie die nooit fatsoenlijk gebeurd was en de concessiegever zei dat dit niet zijn verantwoordelijkheid was. Hij zei dat ik alle vertrouwen mocht hebben dat het dit keer in orde kwam. Bon, na 1,5 maand en diverse telefoons voor uitleg was er steeds een excuus en hij zei me dat de auto binnenstond om te drogen, ik geloofde hem. Tot een vriend me zei dat de duurtijd niet normaal is en we zijn voorbijgereden aan garage en zag dat mijn auto gewoonweg buiten op zijn zijparking stond en dit met het probleem van lekkage....
Toen ik een vervangauto nodig had (ben alleenstaande) kreeg ik hem zonder probleem , hij zei me als ik nodig had ik hem mocht vragen. Na 2,5 maanden zei hij me dat er een probleem was met de hydraulische pomp en het dak, ramen en koffer niet meer werkten. Op mijn vragen had hij steeds een technische uitleg die ik geloofde mits ik er niets van ken en hem vertrouwde. Terwijl dit allemaal perfect werkte ervoor. Hij zei me dat hij ging uitzien voor een occassiepomp om kosten te dekken. Ik bleef vragen naar mijn auto, hij had nog geen tijd voor de pomp te zoeken dus gaf hij mij het nodige nummer en mocht ik zoeken. Heb hydraulische pomp voor dak gevonden en hem overgemaakt. Tevens had de verkoper gezegd dat er een termijn van een week was voor terugname indien het niet werkte op mijn auto wat ik aan garage doorgegeven had. Iemand van de garage die in die buurt was is die pomp gaan uithalen. Dus belde ik regelmatig om te vragen of eindelijk al werkte en kreeg steeds vage antwoorden. Ja de ramen werken dus zal de rest ook wel werken, ik bleef aandringen aangezien de termijn, niks. Vanaf toen kreeg ik geen antwoorden meer, mijn telefoon werd genegeerd, mijn sms,... Dus reed ik tot daar en was hij steeds druk bezig en geen tijd om mij uitleg te geven. Tevens stond mijn auto nog steeds op de buitenparking.
Vorige maand had ik via mail alles aan hem gestuurd en gevraagd mij te antwoorden mits hij telefoon negeerde.Had tevens gezegd dat ik dringend mijn auto terugwil daar ik ging verhuizen. In zijn antwoord uiteindelijk ontkende hij dat mijn auto binnenging voor reparatie dakrubbers maar voor de hydraulische pomp en zei dat de koffer niet meer openging en hij dat zou repareren.
Ben dus weer naar garage gereden daar ik steeds afgescheept werd en daar werd ik door personeel belogen dat hij er niet was en niemand kon me antwoord geven over de toestand van mijn auto.
Uiteindelijk geschreven klantendienst concessiegever en ze zouden het regelen. Heb hun tevens gebeld en situatie uitgelegd.
Bon, gisteren reed ik naar garage om mijn auto te halen, zei hem dat ik hem vertrouwde en niet begreep wat er gebeurde. Hij weigerde mijn auto mee te geven en zei dat ik maar via klantendienst moest. Toen ik zei dat mijn eigendom was en ik politie ging bellen begon hij mij uit te lachen en zei dat hij me nog meer problemen ging geven.
Patrouille kwam uiteindelijk, en hij deed niets dan liegen. Ineens stond mijn auto binnen en had hij de achterzetels eruitgedaan zodat ik hem niet kon meenemen.Hij zei dat ik hem zaterdag morgen kon hebben.Concessiegever doet paraplu techniek op mijn klacht.
Wat kan ik doen?? Heb tevens dossier aan makelaar gegeven doch heb gewone rechtsbijstand dus weet niet qua tussenkomst. Makelaar zei me klacht te doen bij politie wegens oplichting? Ben in bezit van factuur reparatie en vaststelling probleem dakrubbers en offerte voor verdere reparatie dakrubbers tevens verklaring mijn garage dd januari dat het probleem enkel zit in de dakrubbers. Tevens mijn mail aan hem met het gebeuren en zijn antwoord. Heb geen recht op half pro deo daar ik 15 euro teveel inkomsten heb.
Alvast enorm bedankt voor jullie raad, fijne dag gewenst

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding