probleem met badkraan

jens10
Topic Starter
Berichten: 36

probleem met badkraan

#1 , 02 apr 2018 09:27

Hallo,

Wij hebben een volledige badkamer gekocht.
Alles in orde behalve de badkraan functioneert niet naar behoren.
Ik heb alles betaald behalve de badkraan. Zij willen dat ik hem betaal en dat ik de kraan binnendoe en ze dan een nieuwe voor mij bestellen. Maar ik kan de komende 2maanden daar niet geraken tijdens de openingsuren en ben niet van plan om een kraan te betalen die niet functioneert. Zij dreigen al met advocaat.
Wie is er in zijn recht?

vriendelijke groet,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 02 apr 2018 09:36

Wie heeft die kraan geplaatst? Jijzelf of een aannemer. Indien die laatste dan moet die ook zorgen voor een nieuwe kraan

jens10
Topic Starter
Berichten: 36

#3 , 02 apr 2018 11:00

Ikzelf maar het is geen installatiefout. Er is iets met de knoppen. Dat is het toestel zelf.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 02 apr 2018 11:20

Dan zal je zelf die kraan moeten gaan brengen !

Je kan voorlopig misschien een andere goedkope kraan of twee service kranen erop plaatsen tot je ze gaat terug brengen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

jens10
Topic Starter
Berichten: 36

#5 , 02 apr 2018 17:10

Dat besef ik. Tuurlijk moet ik die zelf brengen. Maar ik heb daar de komende weken geen tijd voor en zij willen hun geld nu al van de kraan. Kunnen zij dit eisen?

Sirkii
Berichten: 5395

#6 , 02 apr 2018 18:40

Ja natuurlijk. Tot bewijs van t tegengestelde door de defecte kraan te gaan inruilen hebben zij je een werkende kraan geleverd.

Weet ook dat als de kraan defect is door gruis (omdat je geen filtertjes plaatste of de leidingen niet gespoeld hebt) er ws geen waarborg zal zijn.

Terug naar “Gebrekkige Producten”