Garantie op herstelling auto

Itchyvibes
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Garantie op herstelling auto

#1 , 18 okt 2017 21:55

Graag had ik geweten of er een garantie bestaat op de herstelling van een (tweedehands) wagen bij een erkende garage. En zoja, hoelang deze geldig is na een herstelling, en aan welke andere voorwaarden men moet voldoen.

Het is namelijk zo dat mijn auto, een volvo s60 (bj 2001), enkele maanden geleden problemen had, dit bleek toen een defecte koppakking te zijn. De wagen heb ik toen bij een erkende Volvo garage binnengedaan en is toen volledig hersteld voor meer dan 3000 € (mét factuur).
Nu een 2 a 3-tal maanden later beginnen terug alle symptomen te komen die voorheen ook waren, de herstelling is dus duidelijk niet goed gedaan en was blijkbaar maar van zéér korte duur ondanks de dure factuur die ik er voorheen voor heb moeten betalen.

Vandaar had ik graag geweten wat de wettelijke bepalingen zijn omtrent de garantie op een herstelling (in dit geval de herstelling van een onderdeel aan een wagen). Kan ik met andere woorden "eisen" dat men de wagen opnieuw maakt? Op hun kosten uiteraard, aangezien ik reeds voor de herstelling bestaald heb, waarvan geacht wordt dat deze toch minstens 100000km meegaat ipv 1000km.

Met vriendelijke groeten,
Jef Verstap

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#2 , 19 okt 2017 10:52

U hebt minstens 1 jaar garantie op een herstelling. Wat staat er op u factuur van algemene voorwaarden.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Terug naar “Gebrekkige Producten”