Klant wil betaalde taart terug brengen

Sylvia1
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

Klant wil betaalde taart terug brengen

#1 , 18 okt 2017 17:42

Hallo

Ik maak bruidstaarten en kindertaarten.

Vandaag is een klant een kindertaart komen afhalen en 2 uur na afhaling stuurt de vrouw me een bericht dat ze niet tevreden is over de taart

Volgens haar had ze de taart helemaal anders beschreven, dan dat ik ze gemaakt had.

Bij afhaling is hier niets over gezegd en heeft ze gewoon betaald en de taart meegenomen

Nu ben ik 100% zeker dat de taart gemaakt is, precies zoals ze het gevraagd had

Qua kleur, qua thema, qua vulling is alles precies zoals ze besteld had

Nu eist ze haar geld terug of ze gaat een laster campagne starten op facebook omdat ze volgens haar iets helemaal anders besteld had

Uiteindelijk is het haar woord tegen het mijne

Kan een klant zomaar 2 uur na afhaling haar geld terug eisen voor een taart die ze wel bij afhaling gewoon betaald heeft zonder enige opmerking?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#2 , 18 okt 2017 18:42

blaffende honden bijten niet

als ze een laster campagne start op facebook kan u klacht indienen tegen haar, ze had immers haar opmerkingen maar moeten maken bij afhaling, thuis kan ze er zelf aan hebben geprutst.

houd de gesprekken/sms'en en eventueel screenshots van op facebook goed bij moest ze toch zo ver gaan . . .

LeenW
Berichten: 12818

#3 , 18 okt 2017 18:50

Inderdaad, lastercampagne op Facebook = klacht indienen.

Wat zou er dan anders zijn?

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 18 okt 2017 18:53

Bent u een zelfstandige ?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Sylvia1
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#5 , 18 okt 2017 19:15

Ik ben zelfstandige ja

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 18 okt 2017 19:24

Voedings middelen zoals gebak en vlees enz. mogen zeker al niet terug genomen worden, die zijn dan voor de vuilbak (haccp ), en verkocht is verkocht !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Deadzeus
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#7 , 19 apr 2018 10:34

Voedings middelen zoals gebak en vlees enz. mogen zeker al niet terug genomen worden, die zijn dan voor de vuilbak (haccp ), en verkocht is verkocht !
Is dit ook zo als je thuis pas ontdekt dat het vlees dat je net hebt gekocht bedorven is of dergelijke?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#8 , 19 apr 2018 10:57

Vlees dat je terug brengt in de slagerij, die mag zelfs niet meer in de atelier van de slager hij moet dit onmiddellijk in de vuilbak doen, dit is zeer goed omschreven in de wet op de haccp, NOOIT TERUG KEREN tegen de stroom ! dit wil zegen de voedingswaren komen uit de atelier en die mogen nooit meer in dit lokaal terug komend, dit is het systeem van de haccp, dus slagers en bakkers en zelfs de horeca moet zich daar zekers aan houden !!!

In het voor gaande wil ik enkel zeggen wanneer je niet tevreden bent maar het is wel in orde dat men het niet mag terug nemen, zoals je gaat om 6 boterkoeken maar je komt thuis en je man zegt ik zou liever swuises gehad hebben dan mag de baker dit niet terug nemen!

Als iemand dit ziet moet hij dit melden aan het meldpunt die altijd in alle voedingswinkels en horeca zaken dient aangeplakt te zijn, en daar staat het nummer van het meldpunt!!

PS. als je vlees terug brengt meld dit ook steeds aan het meld punt. het gaat hier wel over de gezondheid van de mensen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#9 , 19 apr 2018 11:18

De taart is verder ook "custom" gemaakt voor de klant, vermoed ik. Op producten die op maat of op vraag van de klant gemaakt worden, rust ook geen "garantie" (als daar al sprake van is bij voedingsmiddelen).

Zoals gezegs: Meldt mevrouw dat de taart gemaakt is zoals gevraagd en dat je het vreemd vind dat ze bij de aghaling geen opmerking gaf. Zeg haar dat je geen taarten terugneemt tenzij er effectief iets mis mee is, wat hier niet het geval is.

Zeg er terloops ook bij dat je niet opgezet bent met het dreigement van de lastercampagne, en dat je dit zeer zeker zal opvolgen en dat je niet zal nalaten een klacht neer te leggen en eventueel schadevergoeding te vragen als ze effectief met zo'n lastercampagne zou beginnen.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

jef007
Berichten: 1679

#10 , 19 apr 2018 15:51

en in de toekomst de details van de bestelling op papier noteren en laten ondertekenen door de klant

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#11 , 19 apr 2018 15:57

Op producten die op maat of op vraag van de klant gemaakt worden, rust ook geen "garantie" (als daar al sprake van is bij voedingsmiddelen).
I stand corrected... Ik bedoelde eigenlijk dat daar geen bedenkingstermijn mogelijk is. "Garantie" als in: iets dat defect is moet gemaakt worden, blijft uiteraard wel bestaan.

Maar bon, ik denk niet dat er iets mis was met de taart waardoor deze niet meer kon gebruikt worden? Misschien moet de TS even verduidelijken wat er volgens de klant specifiek niet in orde was?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Gebrekkige Producten”