Dorpel gebarsten - Wie vergoed de schade

Galactic
Topic Starter
Berichten: 40

Dorpel gebarsten - Wie vergoed de schade

#1 , 18 okt 2017 14:50

Vind dit zelf moeilijk te plaatsen, daarom dat ik het even wil delen op het forum. Ik koop enkele dorpels op maat gemaakt bij steenkapper. bij het ophalen verkeren de dorpels visueel in goede staat. De dorpels worden geplaatst volgend de regels van de kunst. Na het plaatsen vertonen ze geen schade. Echter 2 weken na het plaatsen is 1 van de dorpels gebarsten.

Ik heb dit aangegeven bij de steenkapper, maar die wil geen verantwoordelijkheid nemen / wil niet tegemoet komen. Hij zegt dat het product is afgeleverd in goede staat. Ik ben van menig dat dit een natuurproduct is, en dat je onderhuidse schade natuurlijk niet kan vaststellen, en dat het risico in dit geval voor de steenkapper is.

Bijkomend heeft de gebarsten dorpel ons schade veroorzaakt, vochtindringing binnen en natuurlijk herstelkosten om dit probleem op te lossen. Aangezien ik deze zelf heb geplaatst (heb zeer veel bouwkennis) schat ik in, dat ik hier zelf voor verantwoordelijk ben.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 18 okt 2017 16:12

Blauwe steen is geen materiaal dat tegen een stevige stoot kan. Mogelijk heeft hij onder spanning gestaan door een natuurlijke druk van uw bouw. Dat kan je de steenkapper niet verwijten. Het zijn gewoon de risico's van het vak.

Galactic
Topic Starter
Berichten: 40

#3 , 02 mar 2018 12:47

Even nog een update. Het is de opkant van de dorpel waar de bast in zit. Achteraf gezien is dat een slecht stuk natuursteen geweest, maar dit zie je als leek natuurlijk niet direct. Ik heb de factuur betwist, en heb er tot heden niets meer van gehoord.

Reclame

jef007
Berichten: 1679

#4 , 02 mar 2018 14:40

expert laten komen om te laten vaststellen dat er "een fout" IN de steen zit

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 02 mar 2018 16:28

Lange wachttijd en duur voorschot te betalen aan de expert, met zeer weinig kans op slagen. Koop al gauw een nieuwe dorpel en vergeet de zaak verder

Sirkii
Berichten: 5395

#6 , 04 mar 2018 11:50

Lange wachttijd en duur voorschot te betalen aan de expert, met zeer weinig kans op slagen. Koop al gauw een nieuwe dorpel en vergeet de zaak verder
Kan ik alleen maar bijtreden. Trouwens een eenzijdig aangestelde expert heeft juridisch geen enkel waarde. Vrederechter zal enkel oordelen op basis van expertise van een door hem aangestelde tegenstelbare expert.

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#7 , 04 mar 2018 16:22

Gevolgschade kan je wel op de woningpolis trachten te verhalen.
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

Terug naar “Gebrekkige Producten”