Schade door aankoop stoelen online

SPEEDYTJE
Topic Starter
Berichten: 17

Schade door aankoop stoelen online

#1 , 11 okt 2017 14:30

Ik kocht stoelen online. Nu kwamen er aan de poten van de stoelen onderaan nagels uit en deze hebben schade aangebracht aan mijn vloer. Ik heb dit gemeld aan de verkoper maar deze willen niet tussenkomen in de schade, dit is hun mail:

Beste mevrouw,

We hebben een reactie gehad van <de verkoper> over de vraag of ze compensatie kunnen bieden op de beschadigde vloer. <de verkoper> schreef het volgende:

Wij hebben echter geen mogelijkheid om de klant hierin tegemoet te komen aangezien wij daar geen mogelijkheid toe hebben.

Wij staan garant voor de kwaliteit van onze producten, maar niet voor de overige kosten die dit met zich mee kan brengen.

Onze excuses voor het ongemak, wij hopen op uw begrip.

Heel erg jammer natuurlijk dat <de verkoper> niet in gaat op je verzoek tot compensatie, kan ik me zo voorstellen. Als je verder nog vragen hebt, kun je die stellen in antwoord op dit bericht. Je mag ons natuurlijk ook altijd bellen dan beantwoord ik of een van mijn collega´s je vraag. Verder wens ik je nog een hele fijne dag!

Met vriendelijke groet,

Is dit wel correct?

Alvast bedankt voor jullie feedback

[namen verwijderd / webmaster]

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#2 , 11 okt 2017 17:43

(1) Wie heeft jou gefactureerd? Dat is de enige die je moet aanspreken (en mogelijk aansprakelijk is).
(2) De gebrekkigheid van het product wordt niet betwist?
(3) Naast kosteloze herstelling of kosteloze vervanging; indien niet mogelijk dan ontbinding of prijsvermindering, voorziet art. 1649quinquies BW eveneens in desgevallend schadevergoeding.
Mogelijk heb je zelf ook een gedeelte fout (had je het euvel vooraf kunnen/moeten opmerken. Dan nog -mits je ook kan bewijzen - heb je een grondslag voor schadevergoeding -evt. gedeeltelijk.
Als de verkoper niet wil ingaan op een minnelijk voorstel, dan zijn de opties:
- berusten
- ombudsman inschakelen (zelf geen ervaring)
-rechter (met risico van extra kosten bij verlies, maar eveneens bij winst).

Hangt ook allemaal af van de grootte-orde van je schade.

PS: toevallig geen rechtsbijstand voor contractuele geschillen op je familiale verzekeringspolis? Want dan kan je die activeren.
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

Reclame

Terug naar “Gebrekkige Producten”