Lederen salon fabrikage fout ?

frans cop
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Lederen salon fabrikage fout ?

#1 , 18 aug 2017 16:09

Lederen salon van X Breda.



Ik kocht een duur lederen salon bij X. Toen ok vroeg naar de oorsprong van het leder en de bewerking nadat ik ontdekt had dat het in China gefabriceerd was ) overtuigde men mij dat het leder ok was omdat het in Italië zou gelooid zijn.

Ook over de waarborg moest ik discussiëren; normaal was het 2 jaar en dan degressief tot 5 jaar, ik kon 5 jaar volledige waarborg bedingen.

Het salon is nu 18 maanden gebruikt en op een hoofdsteun schilfert het leder af.

Een firma die voor X werkt stelde de fout vast en beweert dat de inwerking van zweet dit effect zou hebben omdat de looi procedure die onderworpen zou zijn aan Europese regels niet meer zo degelijk zou zijn.

Ik wacht af wat de verdere aanpak van X zal zijn ? Wordt vervolgd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 18 aug 2017 16:30

Wat is je vraag ??
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

jef007
Berichten: 1679

#3 , 18 aug 2017 17:23

en de vraag is....?

Reclame

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 18 aug 2017 19:51

Gekocht bij X Breda? Nederlands recht dus. Wij zijn hier in België.

imkeren
Berichten: 4

#5 , 25 aug 2017 19:30

Het ultieme antwoord van XXX is het volgende:

Geachte Heer Cop,

Na aanleiding en terug koppeling van het service raport van Solpro ,moet ik u mede delen dat wij het probleem wat u melde niet meer kunnen oplossen.
Omdat leer is onderheven aan slijtage en in gevoelig voor hoofdvetten en zuren en daar kunnen wij niks aan doen en ook de reperateuren .
De enige oplossing voor u is dat u nieuwe hoofdsteunen besteld maar die kunnen wij dan niet vergoeden.
Wel is daar dan weer kleur verschil mogelijk.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben ingelicht.

Met vriendelijke groet,
Martijn de Beer

Vraag : hoe kan ik verzet aantekenen tegen dit besluit. Ik ben namelijk overtuigd at dit duidelijk een fabricage fout is omdat het loslaten van de oppervlakte laag zich ondertussen pp meerder plaatsen manifesteert ook op plaatsen die geen contact maken met de huid of transpiratie vocht. Dit kan m.i. niet na 1,5 jaar.

jef007
Berichten: 1679

#6 , 25 aug 2017 20:18

u niet laten doen!!! het is toch normaal dat er raakvlakken zijn het hoofden ( of zou u zwavelzuurbrilcreme gebruiken?)

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#7 , 05 mei 2018 09:18

Je kan naar de vrederechter stappen, die dan wel een gerechtsdeskundige zal aanstellen, met alle gevolgen van dien (hoge voorschotten, lange wachttijd)

Terug naar “Consumenten Koop”