lekkage in zwembadleiding

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

Re: lekkage in zwembadleiding

#16 , 06 aug 2017 10:47

Als men je endoscopische foto bekijkt is de schade zeker niet door schade door natuurrampen, wild, vee of paarden, zoals je schrijft .
Dit ziet er meer uit als aantasting door een bepaalde bacterie ?
Heeft men daar geen stalen kunnen van nemen ?
Heb je nooit woelratten of sporen(uitwerpselen) ervan in de tuin gezien?

Ja mieren dit zou natuurlijk ook kunnen, en die kweken vlug.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#18 , 06 aug 2017 12:40

Je geeft zelf aan dat de oorzaak is: "blijkt nu dat dit komt door chloor in de skimmer te leggen,".

Dus geen mieren.
Nu zoek je een uitvlucht om onder de clausules van de verzekering te vallen.
Dat is poging tot oplichting.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#19 , 06 aug 2017 12:50

Ik zie op de foto enkel maar een aanslag aan de binnenkant van de leidingen. Blijkbaar zijn er nergens gaten in de buizen. Dan zal de oorzaak wellicht wel liggen aan de additieven (chloor) die aan het water worden toegevoegd.
Staat er ergens op papier dat die buizen 100 jaar meegaan of is dat maar praat van de verkoper van uw zwembad destijds. Die durven wel eens de waarheid geweld aandoen om maar te kunnen verkopen.

Reclame

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#20 , 06 aug 2017 12:57

Ik zie op de foto enkel maar een aanslag aan de binnenkant van de leidingen. Blijkbaar zijn er nergens gaten in de buizen. Dan zal de oorzaak wellicht wel liggen aan de additieven (chloor) die aan het water worden toegevoegd.
Staat er ergens op papier dat die buizen 100 jaar meegaan of is dat maar praat van de verkoper van uw zwembad destijds. Die durven wel eens de waarheid geweld aandoen om maar te kunnen verkopen.
Een verzekering tegen "slijtage" of "verkeerde behandeling" bestaat er bij mijn weten niet.
Brandverzekeringen, inclusief hun mogelijke uitbreidingen, verzekeren dat al zeker niet.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#21 , 06 aug 2017 13:21

Wacht het bezoek van de expert af, het is illusoir dat u deze in de luren zal kunnen leggen met een theorie over plastic vretende mieren.

De binnenkant van uw leiding ziet er verdacht uit zoals wat hier wordt getoond: https://www.youtube.com/watch?v=AoenWLw5VCg. Wordt blijkbaar veroorzaakt door....chloortabletten toe te voegen in de skimmer. Gekend probleem.

Of dat zal gedekt zijn door uw polis????
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#24 , 06 aug 2017 18:29

Ik ben wel ontgoocheld dat men denk dat we de verzekering proberen op te lichten.
Meestal is het de verzekering die de klant probeert op te lichten. Ik heb vroeger, 40 j geleden, als boekhouder voor <naam verzekeringsmaatschappij> gewerkt.
Ik heb verschillende discussies met verzekeringen lopen.
Het klopt dat ze veel te dikwijls zich aan hun verplichtingen (trachten te) onttrekken.
Een semi-staatsinstelling uit Luik is daarbij koploper.
Maar voortgaand op uw uitleg denk ik in alle eerlijkheid dat u zeer WAARSCHIJNLIJK geen recht op vergoeding hebt.
Maar ik moedig u aan om het toch aan te geven bij de verzekering, maar zonder verzinsels.

Als gewezen werknemer in de branche moet het u toch lukken om de polis "binnenste-buiten" te keren?
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#26 , 06 aug 2017 19:13

Beste

Een verzekering dekt schadegevallen maar geen slijtage. Ook al is die sneller dan verwacht. Als men dan wel zou verzekeren wordt dit geen verzekering maar een onderhoudscontract. En dat zal exponentieel meer kosten. Leidingen zijn daarom zelden verzekerd. Wel de gevolgschade (waterschade).
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#27 , 06 aug 2017 19:25

Ik ben het met u eens dat uw installateurs de mist ingegaan zijn en dat dat in dit geval (50 000 Euro, onbereikbare installatie) onaanvaardbaar is. U zou het eens moeten navragen bij een expert maar ik vrees dat het gewoon moeilijk is om plastic materialen te vinden die absoluut ongevoelig zijn aan chloor. En chloor is nu éénmaal het best werkende product. De oplossing?
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#30 , 06 aug 2017 22:07


Dit ruikt naar wel naar oplichting
Ik denk dat het ruikt naar chloor :lol: :lol: :lol:
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Gebrekkige Producten”