lekkage in zwembadleiding

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

Re: lekkage in zwembadleiding

#47 , 13 okt 2017 15:34

Oplossing lijkt dan te zijn gewoon de pomp permanent te laten draaien.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#49 , 13 okt 2017 21:45

Ik merk dan ook nog op zijn visitekaartje : Private Detective FOD
Daar is niets mis mee ik ken verschillende experten in meerdere domeinen (burgerlijk ingenieurs -scheepsingenieurs enz) die de cursussen voor privaat detective gevolgd hebben net omdat ze om hun opdracht als expert soms zaken moeten doen die enkel kan als men een erkende detective is.
http://www.syntra-mvl.be/opleiding/priv%C3%A9-detective.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#51 , 13 okt 2017 22:20

Een expert mag toch de begroting niet drukken

.
Wat zeg je nu ?

Dit is juist de taak van een expert om het juiste bedrag voor te stellen aan de verzekering
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#53 , 14 okt 2017 00:52

Laat je polis niet toe ook een eigen exoert aan te stellen?
In het andere geval kan je ofwel berusten ofwel je niet-akkoord laten weten aa je maatschappij en via de rechtbank een gerechtelijk expert aan laten stellen.
Niet zonder risico van kosten.
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#55 , 14 okt 2017 11:16

Als u een expert aanstelt betaalt de verzekering u terug wat het hoogste is:
ofwel 288,48 EUR
ofwel 3 percent van het uiteindelijke schadebestek

Maar de btw moet u altijd zelf betalen.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#56 , 14 okt 2017 20:34

Als u een expert aanstelt betaalt de verzekering u terug wat het hoogste is:
ofwel 288,48 EUR
ofwel 3 percent van het uiteindelijke schadebestek

Maar de btw moet u altijd zelf betalen.
Btw is op zijn minst betwistbaar zoals het geformuleerd is. Ik zie ook niet waarom verzekering geen btw zou dekken (tenzij de verzekerde btw-aftrek kan genieten).

Bijkomend: als beide experten niet overeenkomen, dan wordt er een derde expert aangesteld.
Als die jouw expert volgt, dan worden de kosten van de derde expert door de verzekering betaald, alsook de kosten van je eigen expert die eerst niet terugbetaald werden (maw het verschil tussen enerzijds 3 % van de schadevergoeding of 288,48 EUR en anderzijds de aangerekende exportkosten of 6589,71 EUR.

Als de derde expert jouw expert NIET volgt, dan draai jij op voor de kosten van de derde expert (en past de verzekering de meerkost van je eigen expert evenmin bij).
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#58 , 15 okt 2017 14:05

Was de "expert" die de schade heeft opgenomen iemand die in loondienst werkt voor uw verzekering?
Of was het werkelijk een "onafhankelijke" zelfstandige expert?

Ik heb zeer slechte ervaringen met mijn brandpolis omdat daar ingeval van schade (en dit in tegenstelling
met mijn autoverzkering) altijd een bediende van de verzekering voor expert komt spelen. De "correctheid" van
zijn ramingen zijn daar dan ook de getuige van.
Mogelijks hebt u dezelfde verzekeringsmaatschappij als ik.....
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Terug naar “Gebrekkige Producten”