lekkage in zwembadleiding

mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

Re: lekkage in zwembadleiding

#2 , 05 aug 2017 16:25

Je zal dat niet meer op de kap van de aannemer kunnen steken. De waarborgperiode is al lang voorbij.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 05 aug 2017 17:40

Dat dit een bouwfout is dit kan zeker, maar of de verzekering ook slijtage dekt daar twijfel ik toch aan, maar het kan ik ben geen verzekering deskundige, dit zal je wel horen van de expert.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#6 , 05 aug 2017 20:09

Als er geen gevolgschade is dan krijg je NIETS van de verzekering aangezien voor waterschade dergelijke beperking standaard is.
Tenzij u een speciale meer uitgebreide polis hebt en dan vindt je die speciale uitbreiding terug in de polis.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Reclame

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#8 , 05 aug 2017 23:43

Ik kan enkel herhalen: lees uw polis.
Het zou eerder uitzonderlijk zijn dat dit risico verzekerd is, maar ik ken de inhoud van uw polis niet.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#9 , 06 aug 2017 08:48

hoe kan men zich laten verzekeren voor slijtage????
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#10 , 06 aug 2017 08:54

Als je maar betaald is alles mogelijk.

bosprocureur
Berichten: 6853

#11 , 06 aug 2017 09:58

hoe kan men zich laten verzekeren voor slijtage????

Zover ik meen te weten, is slijtage op zich nooit gedekt door een verzekering. Dus nieuwe buizen zit er m.i. niet in.

Wat wel gedekt zou zijn, is de schade die veroorzaakt is door het of de lekken. Ook al voor zover snel ingegrepen wordt, zodat de schade niet onnodig uitbreidt.

Dus opzoeken van het lek (is gebeurd), openbreken vloer + herleggen van de bevloering, niet de nieuwe buizen zelf dus, en eventuele andere schade. Is er geen alternatieve route voor die buizen, zodat het terras niet moet opgebroken worden?

Heb ik het verkeerd voor, dan hoor ik het graag.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#13 , 06 aug 2017 10:20

Maar er zijn hier forumers die de verzekeringswet zeer goed kennen, die kunnen daar perfect op antwoorden.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Gebrekkige Producten”