lekkage in zwembadleiding

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

Re: lekkage in zwembadleiding

#31 , 07 aug 2017 01:18

DE GROTE OORZAAK IS CHLOOR
de fabrikant heeft toch de plicht dit risico te melden aan de afnemer
Dit ruikt naar wel naar oplichting
De oorzaak is zo te zien vrij logisch. Als de pomp uitstaat gaat ook het zwembadklepje dicht terwijl het chloortablet verder oplost en het water in de skimmer corrosief geconcentreerd maakt. Bij opzetten pomp stroomt dit in je leidingen, die dergelijke concentraties niet aankunnen.

Dan zit je met een schade-eis tov de chloorfabrikant, bv. op basis van productenaansprakelijkheid. Kan ook op basis van niet toereikende handleiding (of verkeerde instructies in de handleiding). In B2C situaties geldt die aansprakelijkheid ook voor de gevolgschade.
Een rechtsbijstandsverzekering zou je hierin kunnen bijstaan.
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#32 , 07 aug 2017 07:07

Dan zit je met een schade-eis tov de chloorfabrikant, bv. op basis van productenaansprakelijkheid. Kan ook op basis van niet toereikende handleiding (of verkeerde instructies in de handleiding). In B2C situaties geldt die aansprakelijkheid ook voor de gevolgschade.
Een rechtsbijstandsverzekering zou je hierin kunnen bijstaan.
Beetje kort door de bocht om dat zomaar te stellen. Wie zegt dat het product niet naar behoren werkt of er een fout werd begaan in hoofde van de fabrikant?
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#35 , 07 aug 2017 07:45

Ik vrees dat de meeste rechters niet op die fora zitten, of als ze dat doen, dat ze op een andere wijze redeneren. Daarentegen worden de fora vermoedelijk bevolkt door personen zoals u die ietwat wanhopig op zoek zijn naar een partij waar ze de schade kunnen op verhalen. Hou dat voor ogen. Indien er zoveel problemen zijn: post eens een link naar een aantal rechterlijke uitspraken over aansprakelijkheid.

Er worden een heleboel veronderstellingen gemaakt over de aansprakelijkheid van de fabrikant van die tabletten en een aantal 'shortcuts' genomen in de redeneringen hier, dat is alles wat ik zeg.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Reclame

Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#37 , 07 aug 2017 08:32

U heeft mogelijk geen fouten begaan, maar blijft oostindisch doof voor iedereen die u tracht uit te leggen dat het niet is omdat u geen fout heeft begaan, dat u een derde zal kunnen vinden waarop u verhaal kan halen. Om zelf ook eens te kort door de bocht te gaan: 'the loss lies where it falls'. Google dat eens.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#40 , 07 aug 2017 09:32

Begrijp ook heel goed dat dergelijke rechtszaken duur en heel lang duren, zonder enig zicht op winst.
Het is vechten tegen de bierkaai.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#41 , 07 aug 2017 09:35

Vandaar mijn verwijzing naar rechtsbijstand.
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#42 , 07 aug 2017 09:37

Dan zit je met een schade-eis tov de chloorfabrikant, bv. op basis van productenaansprakelijkheid. Kan ook op basis van niet toereikende handleiding (of verkeerde instructies in de handleiding). In B2C situaties geldt die aansprakelijkheid ook voor de gevolgschade.
Een rechtsbijstandsverzekering zou je hierin kunnen bijstaan.
Beetje kort door de bocht om dat zomaar te stellen. Wie zegt dat het product niet naar behoren werkt of er een fout werd begaan in hoofde van de fabrikant?
Als op de chloortablettenverpakking staat dat het in de skimmer moet, zonder enige reserve, dan zijn er m.i. wel degelijk mogelijkheden.
Maar daarom nog niet eenvoudig...
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#43 , 07 aug 2017 10:26

Als op de chloortablettenverpakking staat dat het in de skimmer moet, zonder enige reserve, dan zijn er m.i. wel degelijk mogelijkheden.
Maar daarom nog niet eenvoudig...

Inderdaad, als, als, als.....het is een feitenkwestie en werk voor experts maar m.i. verre van evident.

Ik lees bv. op een paar verpakkingen die ik random gevonden heb (online) dingen als 'only use chlorinating tablets in an appropriate floating dispensing device' (met een foto bij van een soort drijvend mandje, dat verkocht wordt voor 5 USD) en 'when used in pool skimmer, appropriate circulation should be ensured at all times in order to avoid product buildup' (continu gebruik van pomp) of de beste 'use in accordance with pool maintenance instructions only'.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#44 , 07 aug 2017 11:25

Wat een gezever in de marge!

Verder ontwaar een opstoot van paranoia querulans.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Terug naar “Gebrekkige Producten”