Gebreken auto, BOVAG garantie

Johnny
Topic Starter

Gebreken auto, BOVAG garantie

#1 , 08 mar 2006 20:33

Beste mensen,

Ik heb een kleine 3 weken een gebruikte auto van 2 jaar oud gekocht met een kilometerstand van 65.000 km. Deze auto heb ik gekocht bij een BOVAG aangesloten seat service senter voor onderhoud en in en verkoop van nieuw en gebruikte auto?s. Bij de proefrit had ik een rateltje gehoord en dit gemeld bij de verkopen/eigenaar van het bedrijf. Ook melden ik hem dat ik de auto zou willen kopen maar dat dan wel het rateltje gemaakt zou moeten worden wat afkomstig was uit de versnellingsbak van de auto. Dit vond de verkoper/eigenaar goed en heeft dit ook op de voorlopige koop overeenkomt gezet die we beiden ondertekend hebben. Bij de aflevering van de auto zij hij dat er naar de auto gekeken was en de ratel niks bijzonders was en verholpen was. Ik hoorde zelf ook geen ratel meer en ben dus akkoord gegaan met de aflevering.

Na 1 dag gereden te hebben met de auto is de ratel terug gekomen en ben meteen gaan bellen met de verkoper/eigenaar om dit zo snel mogelijk aan hem te melden. Ik mocht de auto de volgende dag komen brengen en er zou naar gekeken worden zij hij mijn. Zo gezegd zo gedaan en heb de auto de volgende dag neer gezet.

De verkoper/eigenaar is gaan bellen met Pon Car (Seat inpoteur) om het probleem voor te leggen bij hun. Pon Car (Seat inpoteur) vertelde dat hij de versnellingsbak olie moet vervangen en dan het probleem over zou moeten zijn wat hij vervolgens heeft gedaan. Ik heb de auto weer opgehaald en er was geen ratel meer te horen. De volgende dag ben ik weer met de auto gaan rijden en w??r kwam de ratel terug maar nu in hardere vorm. Ik ben meteen weer gaan bellen met de verkoper/eigenaar en de zij mijn de auto maar weer te brengen wat ik gedaan heb. Weer is de verkoper/eigenaar gaan bellen met Pon Car (Seat inpoteur) en zij vertelde hem toen dat het ook nog aan de kabel afstelling kon liggen van de versnellingsbak. Zij vertelde hem dat hij deze op nieuw af moest gaan stellen wat hij vervolgens gedaan heeft. De ratel was er nu niet meer uit te krijgen en weer ging de verkoper/eigenaar overleggen met Pon Car (Seat inpoteur). Pon Car noemde nog een aantal punten op die hij zou kunnen proberen en hij dit dus ook gedaan. Helaas was de ratel er nu niet meer uit te krijgen en de verkoper/eigenaar is weer gaan bellen met Pon Car (Seat inpoteur) en heeft toen een andere versnellingsbak bij hun besteld en deze onder BOVAG garantie gewisseld bij mijn auro. Ik kon de auto weer op komen halen, de nieuwe bak zat er onder en van zelf sprekend was de ratel nu uit de bak. Ik heb de auto dus weer mee genomen en ben die avond +/- 60 km met de auto gaan rijden. Toen ik thuis kwam hoorde ik de nieuwe bak heel licht ratelen. De volgende dag ben ik weer +/- 60 a 70 km met de auto gaan rijden en de ratel was nu bijna als van oud weer terug in de nieuwe versnellingbak. Ik ben weer meteen gaan bellen met de verkoper/eigenaar en heb hem een voorstel gedaan om de auto terug te nemen aangezien hij deze naar mijn inziens niet kon maken en mijn een gelijk waardige auto terug te geven (Een redelijk voortel vond ik zo onderhand). Toen ik dit voorstel deed via de telefoon zij de verkoper/eigenaar mijn op een z??r botte manier dat dit uitgesloten was en hij mijn een behoorlijke zeur begon te vinden. Ook vond hij het nodig om mijn te melden dat hij 1500,00 euro in de auto had ge?nvesteerd en hij er alles aan had gedaan om het mijn naar de zin te maken. Toen ik hem zij dat ik dat best aan wou nemen en het ook heel vervelend voor hem vond maar ik toch terug viel op mijn volledige BOVAG garantie die ik op de auto had werd hij nog onbeleefder en blaften mijn behoorlijk af door de telefoon.

Ik heb hem toen vriendelijk verteld (al vond ik dat op dat moment erg moeilijk) dat hij verplicht was de auto te repareren en niet het probleem tijdelijk te verhelpen en als hij dat niet kon hij mijn een redelijk vervangend voorstel moest doen, bijvoorbeeld een andere auto van de zelfde waarden en zelf de auto terug nemen omdat hij de auro niet kon maken of de koop ongedaan moest maken omdat ik volledige BOVAG garatie had op de auto. Dit was uitgesloten zij hij mijn en heeft me nu aangeboden voor de laatste keer naar de auto te ?luistren? en als hij het geluid erg genoeg vond hij voor de 2e keer er een andere versnellingsbak voor mijn onder zou zetten. Als hij het geluid te gering vond plaatst hij geen andere versnellingsbak en wil mijn ook niet meer helpen. Hij melden mijn dat ik het dan maar met een derden uit moest zoeken en voor een oplossing zou moeten kijken.

Een heel verhaal, hier onder zal ik mijn vragen in het kort stellen en zou graag jullie advies horen.

Is zijn voorstel redelijk, wat zouden jullie op dit moment doen in mijn geval?

Wat mag ik nu op redelijke manier van hem eisen aangezien de auto voor de 4e keer gemaakt gaat worden in een kleine 3 weken na aflevering?

Wat moet ik met zijn z??r onvriendelijke gedrag, de heer blaf mijn af of dat ik zijn hond ben in plaats van zijn klant die een behoorlijke duren auto bij hem heeft gekocht.

Wat is hij verplicht naar mijn?

Verdere adviezen of punten die ik zou moeten weten of zou kunnen gebruiken zijn z??r welkom.

Naar de BOVAG stappen kan ik doen en er zal denk ik ook niet veel ander op zitten aangezien de heer niet van plan is mee te werken en zich te houden aan de BOVAG garantie die hij mijn heeft gegeven op de auto. Graag zou ik hem een aantal punten voor leggen om hem er op te wijzen wat hij verplicht is aan mijn gezien de wet en de garantie die ik van hem gekregen heb.

PS. Ik zie dat dit een .be (Belgis forum is). Ik kom uit Nederland, misschien is dit handig om te weten omdat de wet in Belgie af wijkt van de Nederlandse wet.

Ik hoop snel reaktie te krijgen van jullie aangeizen ik morgen 09-02-2006 naar hem toe moet en bang ben dat hij totaal niet van plan is enige medewerking te geven.


Met vriendelijke groet,

John van der Heiden.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Ratione Legis
Berichten: 76

#2 , 18 mar 2006 17:44

Ik denk dat het enige "nuttige" wat we kunnen doen u doorverwijzen is naar onze Nederlandse collega's: http://www.rechtenforum.nl
Ik ben zeker dat ze u daar met plezier verder zullen helpen.

Succes !

Reclame

Terug naar “Gebrekkige Producten”