Garantie zonneboiler

Lori
Topic Starter
Berichten: 221

Garantie zonneboiler

#1 , 25 feb 2017 09:46

Ik heb onlangst een woning gekocht waar de vorige eigenaars een zonneboiler hebben laten plaatsen in 2012 .
Op het factuur vind ik nergens de garantie terug . Er staat alleen aangegeven dat de garantie volgens offerte/algemene of bijzondere voorwaarden gelden . Bij de algemene verkoops en leveringsvoorwaarden ,vind ik wel een verwijzing naar de garantie terug ,zijnde "dat de geleverde goederen als fabrieksgarantie gewaarborgd zijn gedurende de periode zoals aangegeven door de fabrikant en/of vermeld op de offerte en/of factuur ;tenzij uitdrukkelijk anders en schriftelijk overeengekomen ,is de waarborg beperkt tot het vervangen van de onderdelen die met het gebrek behept zijn .

Nergens vind ik termijnen terug .
Als ik online google vind ik garantie van zonnecollectoren terug tot 10 jaar . Garantie opslagvat tot 5 jaar , Garantie rest van de installatie 2 jaar.
Zou dit van toepassing kunnen zijn ?
Ik heb namelijk lekken aan het warmwaterreservoir ,zowel waterlek als glysol lek en ook een glysol lek aan de leidingen naar/of van het vat .
Hoe weet ik of deze herstelling valt onder garantie ?
Graag info of dit nog onder garantie valt of ik dit zelf mag bekostigen .

Grtjs,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#2 , 25 feb 2017 10:09

De wettelijke garantie is 2 jaar, de fabrieksgarantie kan uitgebreider zijn.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Terug naar “Gebrekkige Producten”