distriebutieriem Renault herstelling faling.

Stoffie
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

distriebutieriem Renault herstelling faling.

#1 , 05 feb 2017 14:44

Beste, vorige week woensdag is onze Renault mégane 1500dci bij een erkend Renault garage binnen gebracht om de distributieriem te laten vervangen. De wagen had z'n kilometers en was er aan toe. Diezelfde avond zijn we de wagen gaan afhalen en zonder problemen thuis gekomen .De factuur was nog niet klaar en zou opgezonden worden via een overschrijving. De dag erna, de donderdag heeft de wagen niet gereden. De vrijdag is m'n vrouw boodschappen gaan doen, en toen begon de ellende. Na ongeveer 15 km en na korte acceleratie aan een rondpunt begon de motor een hels lawaai te maken. Duidelijk dat er iets niet juist was. Dan maar de garage terug opgebeld en zijn de wagen na een half uurtje komen halen en terug gebracht naar de garage. Wat de oorzaak was, weten we tot nu toe niet. Die mannen werken de zaterdag niet en zullen maar maandag uitsluitsel krijgen. Nu is m'n vraag; Stel dat deze riem een tand versprongen is, door slechte montage of dergelijke, draait de garage dan op voor de bijkomende kosten aan de motor, want deze zal zeker in de verdoemenis gedraaid zijn.....maw, garantie bij vervanging van onderdelen van de garage uit ???? mvg. Christof.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
giserke
Berichten: 2434

#2 , 05 feb 2017 14:49

Je zult moeten bewijzen dat zij een fout hebben gemaakt.
Probleem is natuurlijk dat die wagen nu bij deze staat waartegen je mogelijks intussen claim hebt lopen.

Stoffie
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 05 feb 2017 20:17

Bewijzen zal moeilijk worden . Idd , de wagen staat reeds in de garage en door mijn job kan ik niet aanwezig zijn in de garage bij nazicht wat er gebeurt is.Heb géén zin om extra euro's te gaan betalen, voor iets dat voorkomt waarschijnlijk door foute montage.....word vervolgd !

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 05 feb 2017 20:22

Een distributie riem plaatsen is een nauwkeurig werk, maar ieder garagist moet dit toch zeer goed kunnen, want dit word bij de opleiding zeer veel geoefend.
U garagist is verantwoordelijk !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

bosprocureur
Berichten: 6853

#5 , 06 feb 2017 08:54

"U garagist is verantwoordelijk !"

Inderdaad, en een beetje garagist is hiervoor trouwens verzekerd.

giserke
Berichten: 2434

#6 , 06 feb 2017 09:49

Een distributie riem plaatsen is een nauwkeurig werk, maar ieder garagist moet dit toch zeer goed kunnen, want dit word bij de opleiding zeer veel geoefend.
U garagist is verantwoordelijk !
Beetje kort door de bocht om te zeggen 'U garagist is verantwoordelijk ' Als je de wagen niet gezien hebt ;)
Er is uiteraard veel kans dat die panne gebeurt is door de werken aan de distributieriem, maar toch zal je dit eerst moeten bewijzen.

In dit geval als je lid bent van VAB of Touring, kun je best eerst de vaststelling laten maken door die vakmannen voor hij getakeld wordt.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#7 , 06 feb 2017 13:55

Ik denk niet dat de consument zal moeten bewijzen wat de oorzaak is, zo kort na de herstelling. Bewijslast zal bij de garage liggen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#8 , 06 feb 2017 14:18

Eerst afwachten wat de garage zegt, denk ik. Voor hetzelfde geld erkennen ze hun fout / is de motor niet stuk / etc... Nu is het allemaal speculeren wat we aan het doen zijn.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Stoffie
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#9 , 07 feb 2017 19:37

De kogel is door de kerk...... de riem was idd. 1 tand versprongen tov de dieselpomp. De garagist heeft z'n fout toegegeven en neemt alle bijkomende kosten op zich. Er bestaan dus toch nog eerlijke garagisten !!!!

Mag slotje op . Allen bedankt voor de reakties !!! Groeten Christof.

bosprocureur
Berichten: 6853

#10 , 07 feb 2017 19:43

Misschien toch nog een voetnoot :
In de titel spreekt u van faling bij herstelling aan een distributieriem, terwijl de plaatsing hier gewoon slecht gebeurde. Bij faling versta ik toch een faillissement, en zover zal het hier niet komen.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#11 , 08 feb 2017 09:13

Misschien toch nog een voetnoot :
In de titel spreekt u van faling bij herstelling aan een distributieriem, terwijl de plaatsing hier gewoon slecht gebeurde. Bij faling versta ik toch een faillissement, en zover zal het hier niet komen.
Taalkundig toch niet correct, hoor: http://taaladvies.net/taal/advies/vraag ... lissement/
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#12 , 08 feb 2017 09:14

De kogel is door de kerk...... de riem was idd. 1 tand versprongen tov de dieselpomp. De garagist heeft z'n fout toegegeven en neemt alle bijkomende kosten op zich. Er bestaan dus toch nog eerlijke garagisten !!!!
Inderdaad. Als de garagist zonder enige discussie dit gewoon op hem neemt, is dit een garagist om te houden, zou ik zo denken. Er zouden er genoeg zijn die in eerste instantie zullen proberen de kosten op de klant te verhalen... Eind goed, al goed, dus...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Gebrekkige Producten”