Crepi

mamavan2schatten
Topic Starter
Berichten: 172
Juridisch actief: Nee

Crepi

#1 , 04 nov 2016 15:13

Beste

Wij hebben onze gevel laten doen in crepi maar het is niet het kleur dat we vroegen/wilden.

Wat kunnen we doen? Probleem is.... is betaald zonder factuur....

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Meeboo
Berichten: 1488

#2 , 04 nov 2016 15:14

bijzonder weinig in dat geval.


Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 04 nov 2016 15:20

Dit probleem zal niet veranderen met die vraag dubbel te stellen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 04 nov 2016 15:31

Dat krijg je dan voor met zwartwerk. Het enige mogelijke antwoord op uw vraag is : Herschilderen op uw kosten (en dit maal in het wit :lol: ) Andere mogelijke antwoorden voor het rechtzetten van deze onwettelijk (zwart geld) tot stand gekomen situatie zijn er niet.

mamavan2schatten
Topic Starter
Berichten: 172
Juridisch actief: Nee

#6 , 05 nov 2016 11:05

Advocaat zeg het toch anders maar bedankt voor jullie "fijne" opmerkingen! Dacht ik dat een forum was om mensen te helpen ipv commentaren te geven... Nuja, best dat nie iedereen zo is! Thx voe de heer die me pb gestuurd heeft en me toch helpt!!

Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#7 , 05 nov 2016 12:34

advocaat zal juist hetzelfde zeggen als hier, advocaat zal wel zeggen dat ge een "zaak" hebt met in het achterhoofd goed wetende dat u toch zal verliezen maar wel zal mogen betalen

u overtreed bewust de arbeidswetgeving, u heeft geen enkel bewijs dat de bewuste "firma" bij u werken heeft uitgevoerd, u heeft geen enkel bewijs dat u de firma ingebreke heeft gesteld, . . . u heeft geen enkel bewijs en staat juridisch dus nergens, straffer nog, men kan u veroordelen voor zwartwerk!

De bezige bij
Berichten: 135
Juridisch actief: Nee

#8 , 05 nov 2016 12:43

Je bent hier in een moeilijk parcours verzeild geraakt. Beter dat potje gedekt laten, zou ik zo zeggen. Juridisch heb je blijkbaar ook maar geen enkele poot om op te staan.

Het wordt helaas een oeverloze discussie. Heeft die in het zwart werkende aannemer wel een geldig btw- of ondernemingsnummer ???

WP002
Berichten: 1479

#9 , 05 nov 2016 22:54

Een harde maar dure les...

mamavan2schatten
Topic Starter
Berichten: 172
Juridisch actief: Nee

#10 , 06 nov 2016 20:55

Je bent hier in een moeilijk parcours verzeild geraakt. Beter dat potje gedekt laten, zou ik zo zeggen. Juridisch heb je blijkbaar ook maar geen enkele poot om op te staan.

Het wordt helaas een oeverloze discussie. Heeft die in het zwart werkende aannemer wel een geldig btw- of ondernemingsnummer ???
Ja.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#11 , 07 nov 2016 08:24

Je bent hier in een moeilijk parcours verzeild geraakt. Beter dat potje gedekt laten, zou ik zo zeggen. Juridisch heb je blijkbaar ook maar geen enkele poot om op te staan.

Het wordt helaas een oeverloze discussie. Heeft die in het zwart werkende aannemer wel een geldig btw- of ondernemingsnummer ???


Ja.
Dan kan die nog altijd een geldende factuur maken !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#12 , 07 nov 2016 08:59

In de andere topic staat dat de firma wel degelijk een factuur heeft opgemaakt. Dan is het simpel: betaal die factuur en beroep je dan op de garantie.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#13 , 07 nov 2016 10:19

Hoe kan je een factuur die opgesteld is, in het zwart betalen? Ofwel betaal je in het zwart en is er geen factuur, ofwel is er een factuur en moet die voldaan worden (= niet in het zwart).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

mamavan2schatten
Topic Starter
Berichten: 172
Juridisch actief: Nee

#14 , 07 nov 2016 10:40

Je bent hier in een moeilijk parcours verzeild geraakt. Beter dat potje gedekt laten, zou ik zo zeggen. Juridisch heb je blijkbaar ook maar geen enkele poot om op te staan.

Het wordt helaas een oeverloze discussie. Heeft die in het zwart werkende aannemer wel een geldig btw- of ondernemingsnummer ???


Ja.
Dan kan die nog altijd een geldende factuur maken !
Das het probleem, we kunnen hem niet meer bereiken. Heeft onze nummers geblokkeerd. Antwoord niet op mail, sms,...

mamavan2schatten
Topic Starter
Berichten: 172
Juridisch actief: Nee

#15 , 07 nov 2016 10:41

In de andere topic staat dat de firma wel degelijk een factuur heeft opgemaakt. Dan is het simpel: betaal die factuur en beroep je dan op de garantie.
Tis een offerte. En als je bedrag btw aftrek heb je het bedrag dat we betaald hebben....

Terug naar “Gebrekkige Producten”