Tv kast

Rik Camiel
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

Tv kast

#1 , 18 okt 2016 19:33

Wou tv meubel kopen in dezelfde stijl als onze salontafel, gevonden in X , maar de kast op onze maat stond er niet , enkel één van 1.5 m lang ipv 1.3 m. Deze kast stond zo opgesteld dat we de deuren niet konden openen.
Aan de verkoopster gevraagd of er daar een home cinema receiver zou in passen, kreeg ik het antwoord dat dat geen enkel probleem zou zijn.
Toen de kast geleverd werd kwamen wij tot de vaststelling dat er niets in de tv kast kon . Ze willen hem terugnemen , ik moet 75 euro verzendingskosten betalen en krijg een bon met het resterende bedrag geldig voor 1 jaar. Waar ik uiteindelijk niets mee ben omdat ze niets in hun gamma hebben waar mijn receiver in past.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 18 okt 2016 19:37

Wat is nu je vraag ??
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#3 , 18 okt 2016 20:02

U vraagt zich wss af of de winkel dit wel mocht doen.

U vraag in de winkel was of er een receiver in paste. Er zijn talloze varianten qua receivers, met verschillende afmetingen. Deze zijn bvb ook receivers en best wel compact: https://hificorner.nl/hifi/compacte-hif ... oCcsXw_wcB

Ze hebben dus niet gelogen en zijn dus ook niet verplicht om het gekochte product terug te nemen indien het achteraf niet aan uw wensen voldoet. U had best de afmetingen van uw eigen receiver meegenomen naar de winkel en die geverifieerd vooraleer aan te kopen.

Reclame

Rik Camiel
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#4 , 19 okt 2016 09:04

Heb wel de afmetingen doorgegeven , ze wisten dus wel welke apparaten het waren .

Rik Camiel
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#5 , 19 okt 2016 09:05

En dat zou geen probleem zijn volgens de verkopers.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#6 , 19 okt 2016 10:40

Als u dat kan bewijzen, dan hebt u een punt. Anders niet.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#7 , 19 okt 2016 10:47

Zo'n dingen meet je toch zelf na ipv verkopers op hun woord te geloven? Als de deuren niet open konden, had je de verkoper maar even moeten vragen om het ding te verschuiven zodat je binnenin de kast kon kijken en eventueel nameten.

Tenzij je iets kan bewijzen (je hebt het gesprek opgenomen of hebt iets op papier), zou ik hun commercieel gebaar accepteren, want juridisch gezin zijn ze tot niets verplicht... De prijs om de kast terug te komen ophalen valt goed mee, als je het mij vraagt...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Rik Camiel
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#8 , 19 okt 2016 12:09

Er stond een massieve tafel voor , ga daar niet beginnen met de boel te verplaatsen , verkoper moest zijn stiel kennen en me niet opzadelen met iets dat ik niet kan gebruiken.

LeenW
Berichten: 12828

#9 , 19 okt 2016 12:11

Er stond een massieve tafel voor , ga daar niet beginnen met de boel te verplaatsen , verkoper moest zijn stiel kennen en me niet opzadelen met iets dat ik niet kan gebruiken.
Verkoper kent zijn stiel, hij moet namelijk kasten verkopen. Als hij iemand iets kan verkopen waar die persoon niets mee kan doen, is dat zeer goed gewerkt. Sorry, maar zo zit de wereld in elkaar.

Rik Camiel
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#10 , 19 okt 2016 12:20

Ga niets meer bij plaatselijke ondernemers kopen en alles online bestellen, heb daar een betere service.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#11 , 19 okt 2016 12:39

Dit is u recht !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Milo72
Berichten: 1016

#12 , 19 okt 2016 14:17

hou er rekening mee dat het online ook moeilijk is de binnenkant van een kast te meten :-)
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

Blaatpraat
Berichten: 3793

#13 , 19 okt 2016 14:26

hou er rekening mee dat het online ook moeilijk is de binnenkant van een kast te meten :-)
Maar bij online bestelling heb je wel het recht om het product terug te sturen binnen de 14 dagen.
Je kan dan hooguit de kosten voor het versturen van je kast kwijt zijn, is de enige kost die de verkoper dan niet hoeft te vergoeden (wat imo een teken is van niet-klantenvriendelijkheid alvast).

Milo72
Berichten: 1016

#14 , 19 okt 2016 14:32

I know, i know ... het was ook een opmerking met een knipoog.

maar wat is meer moeite, een kast in de toonzaal laten vrijmaken en ter plaatse meten, of een kast bestellen, opmeten (na assembleren / uitpakken) en dan terugsturen ? ... just my 2 cents ...
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#15 , 19 okt 2016 15:22

Iof een kast bestellen, opmeten (na assembleren / uitpakken) en dan terugsturen ?
Na terug demonteren en degelijk inpakken

Terug naar “Gebrekkige Producten”