verborgen gebrek grasmachine ?

sieggy
Topic Starter
Berichten: 30

verborgen gebrek grasmachine ?

#1 , 07 sep 2016 10:09

Beste,

Op 28/3/2014 kocht ik in een speciaalzaak een nieuwe grasmachine. (550 EUR)
De riem van de tractie breekt constant. (Na +/- 3à5 maaibeurten). De speciaalzaak heeft dit telkens gratis hersteld.

Tot ik dit beu was en via aangetekend schrijven op 4/8/2014 een nieuwe grasmachine heb gevraagd en gekregen.
Jammergenoeg vertoont die nieuwe grasmachine hetzelfde gebrek.

Aangezien nu blijkt dat die grasmachine een constructiefout heeft, heb ik via aangetekend schrijven op 5/7/2016 de ontbinding van de koop geëist, met de vraag om het aankoopbedrag terug te storten.

De speciaalzaak heeft mij al laten weten dat ze niets zullen doen. Ik moet mij maar tot de hoofdverdeler wenden...
Dat heb ik gedaan, maar ook daar krijg ik geen reactie.

Hebben jullie een idee welke stappen ik verder kan ondernemen, a.u.b?
Mvg,
Sieggy

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#2 , 07 sep 2016 11:02

U hebt een aankoopcontract met de speciaalzaak niet met de hoofdverdeler.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

sieggy
Topic Starter
Berichten: 30

#3 , 07 sep 2016 15:15

Dat klopt,
Mijn brieven zijn gericht aan de speciaalzaak.

Kan ik hiervoor Test Aankoop inschakelen?

Reclame

LeenW
Berichten: 12813

#4 , 07 sep 2016 15:18

Uw vraag tot ontbinding valt buiten de wettelijke garantie, of was er ook een commerciële garantie gegeven? Na meer dan twee jaar kunt u niet zomaar ontbinding van de koop gaan eisen.

mjers
Berichten: 1788

#5 , 07 sep 2016 17:36

Uw vraag tot ontbinding valt buiten de wettelijke garantie, of was er ook een commerciële garantie gegeven? Na meer dan twee jaar kunt u niet zomaar ontbinding van de koop gaan eisen.
Tuurlijk wel, verborgen gebreken zoals beschreven in artikel 1641 BW verjaren nooit.
Al is het dan wel aan TS om te bewijzen dat het gebrek aanwezig was op het moment van aankoop. Dit lijkt mij in dit geval zeker mogelijk.

@TS contacteer een advocaat en daag de verkoper voor het vredegerecht. Ik schat u een goede kans toe.
Echter moet men hier zich wel de vraag stellen of dit het allemaal wel waard is. U zal de kosten van de advocaat slechts gedeeltelijk terugkrijgen.

sieggy
Topic Starter
Berichten: 30

#6 , 07 sep 2016 23:38

Bedankt mjers voor het advies!

Terug naar “Gebrekkige Producten”