bezetter komt afspraak niet na

stephany
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

bezetter komt afspraak niet na

#1 , 02 sep 2016 17:58

Beste allen,

Ik woon momenteel in regio Kempen. Een buurman van mij van toen ik nog in West-Vlaanderen woonde zou mijn nieuwe huis komen bezetten. Hij moest boven enkele herstellingen doen en heel de beneden (muren + plafonds) bezetten. Hij is maandag gestart. Omwille van de grote afstand, bleef hij slapen in ons nieuw huis. We hadden een bed voorzien, ontbijt, middagmaal, avondmaal, drank, douche... Maandag en dinsdag heeft hij gewerkt. Woensdagochtend is hij naar huis vertrokken, hij zag het niet meer zitten. Er was meer werk dan verwacht volgens hem. Hij is echter nooit op voorhand komen kijken naar de werf. We hadden afgesproken dat de prijs 4000€ bedroeg.
De woensdag vertrekt hij dus en laat ons in de steek. Hij heeft boven alle herstellingen gedaan en beneden enkele hoekprofielen gezet. Beneden was dus NIETS bezet.
Vandaag kreeg ik een rekening van hem. Deze bedroeg 3000€!! Wij zijn absoluut niet geneigd om deze te betalen. We willen zijn materiaal wel betalen, dat is fair, maar zijn werkuren willen we niet betalen. Hij heeft zich niet aan de afspraak gehouden. Ik ben van plan hem een aangetekende brief te schrijven. Maar ik ben bang dat hij ons voor de rechtbank daagt en dat het ons nog meer zal kosten.
Kan hij dit? Kan ik nog verdere stappen ondernemen?

Graag wat raad aub want want we zijn volop aan het verbouwen en die 3000€ is een serieuze streep door de rekening...

Alvast bedankt!
Stephany

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 02 sep 2016 19:48

Is er een schriftelijke bestelling? Welke werken moest hij daarin uitvoeren? Heeft u een normale factuur ontvangen of was het een werkje "onder tafel"?

Reclame

Terug naar “Gebrekkige Producten”