Barst in bad | Aansprakelijkheid & what to do?

Badkamerprobleem
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Barst in bad | Aansprakelijkheid & what to do?

#1 , 26 aug 2016 12:10

Hallo
Ik zou heel graag jullie mening en kennis gebruiken voor een probleem waarmee ik te maken heb gekregen.

Wij hebben 2 firma's (die naar eigen zeggen vaak samenwerken) aangesteld om een badkamer te tegelen (bedrijf 1) en alle badkamermeubelen (bedrijf 2) te plaatsen. Na plaatsing van onze douchebak en het bad heeft men alles afgetegeld. Daarna zijn ze onze lavabo's komen bij plaatsen.

Na plaatsing (enkele minuten na vertrek) kreeg ik een mail vanuit bedrijf 2 (badkamermeubelen) met de melding dat er een barst in het bad zat, zij niet verantwoordelijk zijn gezien zij dit achtergelaten hebben zonder barst. Verder wordt er gezegd dat wanneer wij willen overgaan tot herstelling wij dit via hen kunnen regelen, maar gefactureerd op onze naam.
Gezien wij de badkamer nog niet hebben gebruikt (laat staan deftig bekeken) voelen wij dat dit volledig verkeerd is.
Wat kunnen wij het best doen?

Gr.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mjers
Berichten: 1788

#2 , 30 aug 2016 16:23

Zij moeten bewijzen dat hun levering conform was.
Kunnen ze dit niet, dan moeten ze die barst op hun kosten herstellen.

Reclame

Terug naar “Gebrekkige Producten”