Wederzijdse ingebrekestelling

popseltje
Topic Starter
Berichten: 12

Wederzijdse ingebrekestelling

#1 , 02 jul 2016 11:54

In 2014 zijn we in zee gegaan met een verandabouwer. Alles leek goed te verlopen tot de veranda na 2 maanden verschillende lekken vertoonde. De bouwer heeft herhaaldelijke ingrepen gedaan maar tot op vandaag zitten we nog altijd met een ruwbouw die lekkages vertoont.

Ik heb van de totaalsom 7 procent niet betaald, wegens bovenstaande reden. Door de waterinsijpeling zijn alle materialen rondom de lekken nu ook serieus aan het verduren. Ik heb hem ook gesteld dat ik niet zou betalen tot alles in orde was. Ik heb de oplevering ook niet getekend.

Vorige week heb ik uiteindelijk een ingebrekestelling opgestuurd en van zijn kant uit ook een ontvangen voor het resterende bedrag.

Wat zou ik nog kunnen doen? Ik wil bijvoorbeeld wel via 3de rekening betalen maar ik moet me er toch van kunnen verzekeren dat hij komt afwerken wat er is overeengekomen? Of zie ik dat verkeerd?

Moet ik via de verzekering gaan of via een advocaat? Ik heb daar dus echt geen verstand van...

alvast bedankt voor een reactie

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 02 jul 2016 12:04

Je laat dit veel te lang aanslepen.
Ingebrekestelling moet je sturen na vaststelling van de lekken en geen 2 jaar later.
Indien niet één van beide partijen naar de VR stapt zal dat probleem er binnen x jaren nog zijn.

Reclame

Terug naar “Gebrekkige Producten”