beroep op garantie - update

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

Re: beroep op garantie - update

#16 , 25 mei 2016 19:54

Tegenwoordig bestaat de helft van de forumbezoekers uit gedresseerde circusapen die hier hun nummertje komen opvoeren om te tonen wat ze (denken) te kunnen en wier begripsvermogen niet meer is dan een geconditioneerde reflex.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#17 , 25 mei 2016 20:39

Tegenwoordig bestaat de helft van de forumbezoekers uit gedresseerde circusapen die hier hun nummertje komen opvoeren om te tonen wat ze (denken) te kunnen en wier begripsvermogen niet meer is dan een geconditioneerde reflex.
Niemand verplicht u van hier u prietpraat tentoon te spreiden. Voor de tweedemaal stel je hier dezelfde vraag, waarvan je weet welk antwoord je kan verwachten, om zo enkele leden te kunnen overdonderen met u eigenwijs denken.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#18 , 25 mei 2016 21:38

Omdat ge zo aandringt geef ik hierbij het finale nekschot:

"De verkoper is verantwoordelijk voor het pakket tot aan de levering. Wanneer je het pakket ontvangt, word je verondersteld de inhoud te controleren. Door het pakket te aanvaarden, ga je stilzwijgend akkoord met de inhoud ervan. Doe je die controle niet, dan zal het in geval van schade of ontbrekende onderdelen moeilijker zijn om aan te tonen dat dit al het geval was bij de levering. De verkoper kan dan verklaren dat jij verantwoordelijk bent. Dit geldt natuurlijk niet voor niet-zichtbare gebreken die door de wettelijke garantie gedekt zijn. "

bron: http://www.eccbelgie.be/een-pakket-bij- ... s64561.htm
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Reclame

mjers
Berichten: 1788

#19 , 25 mei 2016 22:29

Omdat ge zo aandringt geef ik hierbij het finale nekschot:

"De verkoper is verantwoordelijk voor het pakket tot aan de levering. Wanneer je het pakket ontvangt, word je verondersteld de inhoud te controleren. Door het pakket te aanvaarden, ga je stilzwijgend akkoord met de inhoud ervan. Doe je die controle niet, dan zal het in geval van schade of ontbrekende onderdelen moeilijker zijn om aan te tonen dat dit al het geval was bij de levering. De verkoper kan dan verklaren dat jij verantwoordelijk bent. Dit geldt natuurlijk niet voor niet-zichtbare gebreken die door de wettelijke garantie gedekt zijn. "

bron: http://www.eccbelgie.be/een-pakket-bij- ... s64561.htm
Dit is niet meer van toepassing. Die wet is aangepast in 2004. Tegenwoordig mag je iets kopen, de helft demonteren en dan beweren dat je het zo ontvangen hebt... De verkoper moet maar bewijzen dat dit niet zo is...
(Bron: Sander11 - juridisch forum)

mjers
Berichten: 1788

#20 , 25 mei 2016 22:32

Laten we het hier nu bij laten, ik denk dat dit gewoon een zot is, beter om dergelijke mensen in de waan te laten. Zonde van onze tijd.
We gaan toch ook niet naar een psychiatrie om de patiënten met rare denkwijzen op andere gedachten te brengen?
Dus... Genoeg gezeverd lijkt mij...

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#21 , 25 mei 2016 22:35

AMEN
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

mjers
Berichten: 1788

#22 , 25 mei 2016 22:39

Omdat ge zo aandringt geef ik hierbij het finale nekschot:

"De verkoper is verantwoordelijk voor het pakket tot aan de levering. Wanneer je het pakket ontvangt, word je verondersteld de inhoud te controleren. Door het pakket te aanvaarden, ga je stilzwijgend akkoord met de inhoud ervan. Doe je die controle niet, dan zal het in geval van schade of ontbrekende onderdelen moeilijker zijn om aan te tonen dat dit al het geval was bij de levering. De verkoper kan dan verklaren dat jij verantwoordelijk bent. Dit geldt natuurlijk niet voor niet-zichtbare gebreken die door de wettelijke garantie gedekt zijn. "

bron: http://www.eccbelgie.be/een-pakket-bij- ... s64561.htm
Neen. Dat is allemaal gebaseerd op het gemeen kooprecht. Het spoedige protest plicht is afgeschaft bij de levering.
Bepaalde auteurs hebben nog gewaarschuwd dat het invoegen van de consumentenkoop in het BW voor verwardheid zou zorgen.
Een 10 op 10 voor entertainment, een 0 op 10 voor de inhoud.

Je ziet het toevallig niet zitten om de rechtszaak op te nemen zodat we kunnen meegenieten van uw pleidooi voor de rechter?

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#23 , 25 mei 2016 22:47

Ja Sanderke weet het natuurlijk beter dan deze gespecialiseerde instelling:

Het Europees Centrum voor de Consument, gelegen in Brussel, informeert consumenten over aankopen in de Europese Unie en helpt hen bij hun grensoverschrijdende geschillen, dus wanneer de consument en de handelaar zich in een verschillende lidstaat van de EU bevinden. Het centrum is gesubsidieerd door de Europese Commissie en de FOD Economie, KMO, Middenstand en Energie.

En het feit dat Asperger tijdens zijn actieve loopbaan toevallig de auteur was van de ontwerptekst van de Europese Richtlijn, waarop de nationale wetgevingen terzake in de EU nu gebaseerd zijn, stelt niet meer voor dan een klein detail in de marge......

Mijn deur gaat nu definitief dicht.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

mjers
Berichten: 1788

#24 , 26 mei 2016 07:09

"Bedenk welke oplossing u wilt voor het probleem. In de eerste plaats kunt
u kiezen voor:
– herstel, ofwel reparatie van het product;
– vervanging, u krijgt een nieuw product;
nalevering van ontbrekende onderdelen."

Bron: Consumentebond
Denk je nu eigenlijk echt dat wij de consumentenwetgeving ook niet kennen? Zoals reeds gezegd zijn er nog tal van andere wetgevingen die u bewust, of onbewust over het hoofd ziet. Het is niet omdat u een zinnetje leest op internet dat u onmiddellijk een expert bent.
Uw standpunten zitten vol met fouten die enkel iemand maakt die er geen bal van begrijpt...
Als u gelijk zou hebben dan gaat iedere zaak binnen de kortste keren failliet.

En nu mag hier echt wel een slotje op.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#25 , 26 mei 2016 07:15

Sander11, uw strafste argumenten mag u per pm doorsturen naar mij. Zoniet, blijft dit topic gesloten.

Terug naar “Gebrekkige Producten”