Spouwisolatie

joris14
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Spouwisolatie

#1 , 18 mei 2016 12:32

Hallo
Wij hebben spouwisolatie laten plaatsen 3maanden geleden. Hierbij is onze schoorsteen beschadigd waardoor in gaten in de spouwmuur zitten. En de schoorsteen vol isolatie zat. Dit heb ik op eigen kosten laten opruimen.
Het bedrijf wat dit gedaan heeft (isoprotect) heeft mij toen gezegd dat ze iemand langs gingen sturen om de schade met camera e.d. op te meten en dan te kijken hoe dit op te lossen. Het bleken loze woorden te zijn omdat er maar niemand contact opnam en als ik belde of mailde werd er niet opgenomen of gezegd dat ze er mee bezig waren. Nu heb ik een ingebreke aangetekend verstuurd maar hier is dus ook geen reactie op gekomen.
Ik heb echter de eindfactuur nog niet betaald en die ligt hier ook al 3 maanden en daar kraaien ze totaal niet naar dus heb het vermoeden dat ze het al goed vinden zo.
Dus ik kan de schoorsteen zelf laten maken en dit in rekening brengen met de openstaande factuur.
Maar kan dit zomaar? Niet dat ik achteraf ineens iemand aan de deur krijg omdat ik mijn factuur niet betaald heb.
Of wat is de volgende stap na een ingebreke?
Alvast bedankt voor de reactie

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 18 mei 2016 12:42

Verwijder eens de naam van de firma aub !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Blaatpraat
Berichten: 3793

#3 , 18 mei 2016 13:10

De stap na een ingebrekestelling is rechtbank.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 18 mei 2016 15:49

De moderatoren vragen altijd om de namen te verwijderen, maar na een 10 tal minuten kunnen TS die naam niet zelf meer verwijderen !
Wat ook in de voorwaarden staat.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

chantika
Berichten: 961

#5 , 18 mei 2016 16:30

En als je de site van het bedrijf bekijkt zou je zeggen dat ze enkel tevreden klanten hebben. Gelukkig ben ik geen aandeelhouder van dat bedrijf.

Telkens als iemand de naam van een bedrijf vermeld om negatieve reclame te maken zou men het bedrijf moeten verwittigen.

En nee je kan dat zo maar niet herstellen. Rechter zal een expert aanstellen. Die zal jij mogen betalen. Als je wint krijg je het wel terug. Nog wat kosten om vonnis te laten betekenen en te laten uitvoeren. Je hebt nog maanden te gaan.


Proberen een overeenkomst te sluiten om een deel van de rekening te betalen?

joris14
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#6 , 18 mei 2016 18:36

Ik kan het nu niet meer weghalen blijkbaar
Anders had ik dit gedaan.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#7 , 18 mei 2016 18:59

Normaal kan die isolatie bolletjes toch nooit in je schouw terecht komen, je schouw staat toch nooit in verbinding met een schouw, de rookgassen zouden anders langs je vensters naar binnen komen !
Tenzij men in je schouw geboord heeft en dit ook ingespoten heeft, dit zou toch een zeer grote fout zijn.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Gebrekkige Producten”