Wagen onder garante en af en toe een probleem

rico123
Topic Starter
Berichten: 176

Wagen onder garante en af en toe een probleem

#1 , 04 mei 2016 09:56

Graag jullie mening wat ik beste doe.
Af en toe gaat er bij het achteruit rijden het geluidssignaal aan dat ik bijna tegen iets aan rij maar er is niets in de weg.
Ik heb dit gefilmd met de GSM en verzonden daar de dealer.
Geen reactie op mail.
Week later getelefoneerd met de vraag hoe we dit kunnen oplossen.
Antwoord was kort: Als de fout zich niet voordoet op het moment zelf kunnen we dit niet vinden.

Dit vind ik kort door de bocht.
De wagen is nog onder garantie en ze konden bvb zeggen van alle parkeersensoren achteraan te vervangen en dan zeggen " proberen en afwachten".
Ik heb dit al 2 keer meegemaakt en er was +/- 2 a 3 maand tussen.
Ben juist bang dat het gaat helemaal defect zijn als de garantie verlopen is.

Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lanox
Berichten: 3518
Juridisch actief: Nee

#2 , 04 mei 2016 10:08

Geen juridisch advies, maar heeft u toevallig een trekhaak?

rico123
Topic Starter
Berichten: 176

#3 , 04 mei 2016 11:32

Ja origineel er op bij aankoop

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 04 mei 2016 11:39

Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

artemis
Berichten: 3293

#5 , 04 mei 2016 11:57

Als het aan de trekhaak ligt dan zou uw dealer dat toch meteen moeten weten :)

Ga eventueel eens naar een andere officiële hersteller van uw merk, die vrijheid hebt u.

Zelf had ik ook een probleem wat mijn dealer niet kon oplossen. Ik ben dan van garage moeten veranderen omdat mijn dealer stopte met het merk. Daarbij had ik de keuze om naar eender welke andere officiële hersteller te gaan (en heb die keuze nog steeds). De nieuwe garage heeft het probleem van de eerste keer opgelost, wat veel zegt over de kwaliteit van de eerste garage/de dealer waar ik de auto gekocht heb die het probleem 2x bekeken heeft zonder resultaat.

rico123
Topic Starter
Berichten: 176

#6 , 04 mei 2016 12:27

Er staat in deze link:
De kogel van een vaste trekhaak kan door parkeersensoren ook als obstakel worden herkend en daarmee de zinvolle werking van uw parkeersensoren verstoren. Omdat u graag uw trekhaak gebruikt op de momenten dat dit zinvol is, en de overige tijd zonder problemen de functionaliteit van uw parkeersensoren wilt benutten, kan een afneembare trekhaak een goede oplossing zijn.

Volgens mij zien de sensoren de bol wel ofwel niet maar niet 1 keer om de 2-3 maand hé.
Met caravan aan werkt verlichting en pinkers en stop perfect.
Zonder iets aan de haak om de 2 a 3 maand TUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUT ;-)

Lanox
Berichten: 3518
Juridisch actief: Nee

#7 , 04 mei 2016 13:55

Volgens mij zien de sensoren de bol wel ofwel niet maar niet 1 keer om de 2-3 maand hé.
Dat is een logische redenering die ik perfect kan volgen, maar als eigenaar van een wagen uitgerust met parkeersensoren en trekhaak leert de praktijkervaring mij iets anders. Hoewel het bij mij de ene keer wel en de andere keer niet is, en niet zoals bij u één keertje om de zoveel maanden.

Terug naar “Gebrekkige Producten”