Probleem bij aankoop tweedehandswagen

Dimitri1983
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Probleem bij aankoop tweedehandswagen

#1 , 20 apr 2016 12:56

Hallo,
Graag had ik met jullie even van gedachten gewisseld over het volgende. Een paar weken geleden koopt mijn vriendin een tweedehandswagen van Peugeot bij een erkend concessiehouder van Opel. Op weg van de garage naar huis valt ze al meteen in panne. De EGRklep blijkt defect en wordt meteen onder garantie hersteld. Twee dagen later vertrekt ze naar Zwitserland. Tot 4x toe valt ze op de snelweg in panne. Dan blijkt de carburator defect, een herstelling van enkele dagen in een Franse garage opnieuw gedekt onder de garantie. Twee uur na haar vertrek uit die garage valt de wagen opnieuw in panne!! Dit keer stemt de garage in met repatriëring, maar doordat ze het niet opvolgen met de transporteur staat de wagen na twee weken nog steeds geblokkeerd in een Franse garage. Mijn vriendin heeft geen vertrouwen meer in de auto en wil ervan af. De garage stemt in en belooft op zoek te gaan naar een andere wagen. Uiteindelijk komen ze op de proppen met een opel vivaro, dubbel zo groot en ook dubbel zo duur!! Geen optie voor mijn vriendin, dus vraagt ze haar geld terug. Dat weigert de garage. Ze gaan de wagen wel terug onder garantie herstellen, voor de derde keer! Ik vraag me af of mijn vriendin het juridisch hard kan maken om haar geld terug te eisen gezien de wagen toch wel duidelijk grote verborgen gebreken vertoonde bij aankoop. Hij heeft nooit langer dan een paar uur gereden. Door haar een andere wagen voor te stellen, geeft de garage dit in mijn ogen ook toe.
Alvast bedankt!!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12828

#2 , 20 apr 2016 12:59

Ze zijn verplicht tot herstellen onder garantie tot alles naar behoren werkt, niet tot het terugnemen van de wagen.

Masty
Berichten: 88

#3 , 21 apr 2016 11:47

Zolang de garage blijft herstellen onder garantie denk ik niet dat u juridisch ergens staat.

Reclame

Terug naar “Gebrekkige Producten”