Bestelling achteraf gewijzigd

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

Re: Bestelling achteraf gewijzigd

#16 , 18 apr 2016 12:37

Uw reactie is enorm nuttig, ik begrijp de opties. Maar hebt u enig idee of het mogelijk zou zijn om over een misverstand of dwaling te spreken? en via deze weg het contract nietig te verklaren. Of is dit onmogelijk door die ene fax?
Ik vrees dat u daar héél erg zwak staat. De bestelling is immers effectief gewijzigd door één van de betrokken partijen. Het is niet zo dat er een misverstand was, of dat de leverancier de wijziging verkeerd begrepen heeft.
en als ik het goed begrijp is het eenvoudiger om degene die de wijziging heeft aangevraagd aansprakelijk te stellen?
Misschien niet eenvoudiger, maar zeker en vast correcter. Het is immers die persoon die op eigen houtje gehandeld heeft, met gevolgen voor de drie andere partijen. Maar ook hier zal u moeten aantonen dat die persoon niet het recht had om op eigen houtje de bestelling te wijzigen. Als deze persoon beweert dat jullie met 4 overlegd hadden en deze wijziging goedgekeurd (monderling) en dat hij diegene was die dan de wijziging doorgestuurd heeft naar de leverancier, dan is dit een plausibel verhaal.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
viktor
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#17 , 18 apr 2016 12:45

Oké, bedankt voor uw tijd. Uw antwoorden zijn heel nuttig.

Franciscus
Berichten: 38596

#18 , 18 apr 2016 12:54

Trouwens gezien er blijkbaar geen 'rechtspersoon' is kunnen de vier deelnemers elk afzonderlijk en hoofdelijk aansprakelijk worden gesteld voor de volledige aankoopsom.
Jullie zijn op zijn hoogst een feitelijke vereniging met alle juridische gevolgen.

Hoe jullie dat onder jullie vieren gaat oplossen ... daar heeft de leverancier niets mee te maken.

Reclame

Terug naar “Gebrekkige Producten”