Duik materiaal, nieuw garantie opsturen : 1jaar

tomtom123
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Duik materiaal, nieuw garantie opsturen : 1jaar

#1 , 14 apr 2016 21:52

Ik kocht bij een winkel in uitverkoop een 1ste trap voor een duikfles, dit dient om de druk van de fles te neutraliseren naar een druk die door een buis naar de 2 de trap kan (die het omzet naar iets wat een mens kan ademen).

De 1ste trap was van een merk (MARES) en daar was garantie op (fabrieksgarantie) na een eerste duik, (enkele maanden later) bleek dat een kleinigheidje kapot was (O ring). Ik ben naar een lokale officiële verdeler gegaan, die kon het euvel zelf niet vermaken en raadde mij aan het product door hun te laten terugsturen, ik kreeg hiervan geen bewijs. Enkele weken later vroeg ik naar dit stuk maar het is nog steeds niet "binnen" ze boden me als alternatief aan om een van hun 1ste trappen te gebruiken (die voor hun club gebruikt wordt) tot nu gebruik ik deze 1ste trap, echter 1 jaar nadat ik ze heb ingegeven is nog steeds geen responds gekomen, en op de vraag of ze al terecht zijn geeft de duikwinkel enkel aan dat hij nog steeds niet binnen is ...

Ik kan nog steeds hun materiaal gebruiken, maar wat kan ik hiertegen doen, ik kocht nieuw materiaal en kan het niet gebruiken, overigens als er ooit schade aan de 1ste trap komt kan ik daar voor opdraaien ? (ik ondertekende ook niks voor de ontvangst/gebruik van de geleende 1ste trap)

Ik weet dat ik niet kan klagen als ik een 1ste trap van de duikwinkel in leen heb, maar na 1 jaar in garantie kan toch niet ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 18 apr 2016 11:35

Voor de duidelijkheid: de officiële dealer die het stuk naar de fabrikant teruggestuurd heeft, is niet diegene die het stuk aan u verkocht heeft?

Het feit dat er niets op papier staat maakt het allemaal héél moeilijk. Om maar iets te zeggen:
1. U hebt geen bewijs dat u een stuk afgeleverd hebt aan de dealer.
2. De dealer heeft geen bewijs dat u een stuk van heb gebruikt.
3. Enz...

Wat u kan doen, is een aangetekend schrijven opstellen waarin u gedetailleerd de gang van zaken overloopt (op datum X breng ik stuk Y van fabrikant Z binnen ter reparatie onder fabrieksgarantie. U hebt dit stuk naar fabrikant Z gestuurd. Op datum A vroeg ik naar de status, maar was het stuk nog niet binnen, waarna ik van u stuk B in bruikleen kreeg. Op datum C is het stuk Y dat door u naar fabrikant Z opgestuurd werd, nog steeds niet opnieuw binnen. Graag had ik van u vernomen wanneer ik mijn stuk Y kan terugverwachten.)

Op die manier hebt u toch "een begin van bewijs" van wat er gebeurd is (als de dealer echter met een AS reageert waarin hij al uw beweringen tegenspreekt, sta je nog nergens, maar de kans dat hij dat doet, is klein, denk ik).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

tomtom123
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 19 apr 2016 11:38

Dank voor je antwoordt Gebruiker21, ik heb rechtstreeks met Mares contact opgenomen, en via digitale weg volgen zij nu ook op. Ik ga vervolgens een aangetekend schrijven opstellen mocht het nog niet opgeklaard worden.

Bedankt !

Reclame

Terug naar “Gebrekkige Producten”