Lak probleem schuifraam

Steven-b
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Lak probleem schuifraam

#1 , 18 mar 2016 10:24

Hoi,

Ik ben nieuw hier, en ik weet niet meteen waar ik anders met mijn vraag terecht zou kunnen daarom dat ik dit even hier post.
Wij zijn momenteel bezig met verbouwingen waar wij zoveel mogelijk zelf trachten uit te voeren, dit lukt tot nu toe zéér goed, boven alle verwachtingen zelfs.

Met het verbouwen van onze keuken hebben wij besloten een muur waar een raam en een deur instond te slopen en hier zelf een schuifraam in te plaatsen.
Zo gezegd zo gedaan, schuifraam is goed geplaatst en wij tevreden uiteraard, wij hebben gelijktijdig ook een kleinere raam vervangen (die overigens wel perfect in orde is.)

Echter 2 maanden na plaatsing merkte ik s'ochtends op dat de folie begint af te bladeren of hoe zeg je dat? er komen blaasjes onder en de folie breekt letterlijk af.

Ik meen mij goed te herinneren dat het die nacht gevroren had maar nu niet om te zeggen "wauw"... ik kan op dit moment niet anders concluderen dat er iets mis is gegaan tijdens het "foliën" van de raam.

Dit probleem begint zich rondom de gehele raam te vertonen.
Ik heb al contact gehad met de betreffende firma die ondertussen is overgenomen door iemand anders etc. de andere firma die de ramen eigenlijk heeft geproduceerd bestaat ook nog.

Deze 2 doen nu onderling touwtje trek heb ik een vermoeden, en ik heb ook zo'n vermoeden dat dit iets van lange adem gaat worden daarom dat ik mij graag zou informeren welke verdere stappen ik kan ondernemen mochten we er zo niet uitkomen?

Gisteren 18 maart '16 belde ik even om te informeren omdat ik niets meer vernomen had en ik er tot op dat moment nog gerust op was dat alles al in gang gezet was terwijl we al bijna zo'n 2 maanden verder zijn (het zal niet veel schelen.).
Helaas kwam ik hier dus tot een grote teleurstelling. :(

Naar mijn mening ben ik tot nu toe altijd vriendelijk geweest en heb ik lang genoeg gewacht op een deftig antwoord, al konden ze mij maar iets meer vertellen hoe het er op dit moment voor staat, dan zou ik op z'n minst nog wat geduld hebben maar het lijkt allemaal nog wat stroefjes te verlopen en de communicatie is ook nihil.


Ik hoop dat iemand hier mij kan vertellen wat mijn mogelijkheden zijn en waar ik dien te beginnen mocht het echt nodig zijn.
Alvast bedankt!



Met vriendelijke groet,
Steven Braspennincx

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mjers
Berichten: 1788

#2 , 18 mar 2016 10:40

Beste,

Waarschijnlijk zijn dit pvc ramen?
In dat geval is dit inderdaad een bekend probleem. Hoewel bij de nieuwste ramen dit probleem niet meer voorkomt, dus wat raar dat u hier nog last van lijkt te hebben.

Dit is een productiefout. De oorzaak ligt bij de gebruikte "lijm" bij het bekleden van de ramen. Daar kan de verkoper van de ramen eigenlijk niets aan doen. Het probleem ligt bij zijn leverancier. Vandaar het "getouwtrek".

Echter, u hebt geen zaken met die leverancier. Dus uw aanspreekpunt is diegene waarmee u een verkoopsovereenkomst hebt. Hij is verantwoordelijk voor de correcte toepassing van de garantie.

Wat u nu moet doen is een aangetekend schrijven sturen naar uw leverancier met uitleg van het probleem en dat u van hem een oplossing verwacht tegen X datum.

Hou het formeel en beperk de randinformatie. Dus kort en bondig. Dreig nog niet met juridische stappen.

Is er tegen die X datum nog geen oplossing in zicht. Stuur hem dan een 2de AS waarin je wel dreigt met juridische stappen en leg opnieuw een einddatum vast.

Is er tegen die datum nog niets verandert dan stapt u best naar een advocaat...

Steven-b
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 18 mar 2016 10:55

Beste mjers,

Dank voor je reactie, dit zijn inderdaad PVC ramen.
Of dit een bekend probleem is weet ik niet, ik heb helaas niet de "geschikte kennis" als het aankomt op het lakken (foliën) van ramen :).

Ik begrijp inderdaad dat ik die leverancier hier niet mee moet lastig vallen.
Aangezien ik gisteren pas gebeld heb en hij beloofde hier verder werk van te maken zal ik nog maximaal 1 week wachten, is er tot die tijd niets veranderd dan zal ik inderdaad zoals u aangeeft een aangetekend schrijven sturen.

Het is zeker mijn bedoeling niet om met juridische stappen te dreigen, helemaal niet zelfs.
Helaas voorzie ik een beetje dat dit zonder deze stappen en mogelijks gedreig niet in orde zal komen, wat ik een jammerlijke zaak vind omdat ik het graag onderling opgelost had gezien.

Nog een laatste vraagje, die X datum hoeveel tijd moet ik daarvoor rekenen wat is zowat de gangbare reactie tijd?
Ik ben namelijk ook geen onredelijk persoon, en ik weet dat de betreffende raam vervangen ook niet van vandaag op morgen of volgende week gebeurd zal zijn.

Ik wil vermijden dat als dit de "officiële" kant zou opgaan dat ze me nog zouden verwijten dat ik geen geduld heb gehad terwijl ik al een geruime tijd op nog maar iets van een antwoord wacht.


Mvg,
Steven

Reclame

Steven-b
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 18 mar 2016 11:39

Hoi!

Even snel laten weten dat ik inmiddels wat voorbeeldbrieven heb gevonden, hier staat een tijdspanne in vermeld van twee weken.
Ik kan aan de hand van deze voorbeeld brieven wel even verder :).


Bedankt!

Mvg,
Steven

mjers
Berichten: 1788

#5 , 18 mar 2016 12:58

Inderdaad, twee a drie weken...

hou er wel rekening mee dat die 2 weken een "reactie tijd" is. Dit is niet de periode die de leverancier heeft om het goed te herstellen.

Nogal logisch uiteraard, dus dit wist je waarschijnlijk wel. Gewoon voor de zekerheid...

Veel succes.

Terug naar “Gebrekkige Producten”